
Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry ολοκλήρωσε πρόσφατα τη ναυπήγηση του πρώτου παγκοσμίως VLCC διπλού καυσίμου το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG και προορίζεται για την COSCO. Το πλοίο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές του, ενσωματώνει αρκετές σχεδιαστικές βελτιώσεις για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη ασφάλεια, αποτελώντας μέρος της αυξανόμενης προσπάθειας των πλοιοκτητών για την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου, προκειμένου να επιτευχθούν οι βραχυπρόθεσμοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Το χωρητικότητας 318.000 dwt δεξαμενόπλοιο είχε αρχικά παραγγελθεί το 2017 ως ένα συμβατικό VLCC, όμως πέρυσι η COSCO αποφάσισε να τροποποιήσει την παραγγελία ώστε το πλοίο να καταναλώνει LNG ως βασικό και πετρέλαιο ως συμπληρωματικό καύσιμο. Τόσο η κύρια μηχανή του πλοίου, της εταιρείας WINGD, όσο και οι ηλεκτρομηχανές του, θα είναι εξοπλισμένες με καταλύτη χαμηλής πίεσης (LPSCR), εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EEDI PHASE III καθώς και με εκείνες του προτύπου NOx Tier III σχετικά με τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου.
Καταναλώνοντας LNG ως καύσιμο, η αυτονομία του πλοίου ανέρχεται στα 12.000 ναυτικά μίλια, ενώ στην περίπτωση κατανάλωσης LNG και πετρελαίου η συνδυαστική του αυτονομία φτάνει τα 24.000 ναυτικά μίλια.
Ο νηογνώμονας DNV ανέφερε πρόσφατα ότι περίπου το 12% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών αφορά πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, με το LNG να έρχεται πρώτο ως επιλογή για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Επιπλέον, υπολογίζεται πως σήμερα υπάρχουν περίπου 220 ενεργά πλοία σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG, με άλλα 354 να βρίσκονται υπό παραγγελία.
Φωτό: China CSSC Holdings Limited
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ