
Το International Chamber of Shipping (ICS) προχωρά με μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια παγκόσμια εισφορά στις εκπομπές άνθρακα των πλοίων. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS, πρόκειται για την πρώτη τέτοια πρόταση σε οποιονδήποτε βιομηχανικό κλάδο.
Το ICS παρουσίασε την πρόταση στα Ηνωμένα Έθνη την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου, κάνοντας έκκληση για την αποδοχή αγορακεντρικών μέτρων (Market-based measures), με στόχο την επιτάχυνση της χρήσης και της εφαρμογής καυσίμων μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Σύμφωνα με έγγραφα που παραδόθηκαν στον ΙΜΟ, η εισφορά θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο άνω των 5.000 gt του παγκόσμιου στόλου που εκτελεί διεθνείς πλόες και θα εφαρμοστεί για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπεται από αυτά τα πλοία. Τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα διοχετευτούν σε ένα «IMO Climate Fund», το οποίο, πέραν του ότι θα μειώσει τη διαφορά της τιμής μεταξύ μηδενικών καυσίμων άνθρακα και συμβατικών καυσίμων, θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη υποδομών τροφοδοσίας καυσίμων, όπως αμμωνίας ή υδρογόνου, σε διεθνή λιμάνια. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί η πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Με τους παρόντες ρυθμούς παραγωγής, τα καύσιμα μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα δεν είναι εμπορικά διαθέσιμα στην κλίμακα που απαιτείται από τον παγκόσμιο στόλο. Σκοπός της πρότασης του ICS είναι η δημιουργία μιας αγοράς που θα καταστήσει εφικτή και βιώσιμη τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
Για τη γρήγορη και επιτυχή εφαρμογή της εισφοράς άνθρακα, το προτεινόμενο πλαίσιο θα χρησιμοποιήσει τον υπάρχοντα μηχανισμό που έχει προταθεί από τις κυβερνήσεις για ένα ξεχωριστό ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης.
Φωτό: Dimitris Vetsikas/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ