
Η ναυλαγορά των containerships απολαμβάνει μια περίοδο ευφορίας, δεδομένου ότι η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει την προσφερόμενη ζήτηση άμεσα. Ως εκ τούτου, το orderbook των containerships καταγράφει παραγγελίες δίχως σταματημό, με τα ναυπηγεία να ετοιμάζονται για «πυρετώδη» έτη κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ταυτόχρονα, οι αγοραπωλησίες containerships έχουν σαφώς ευνοηθεί από την παρούσα κατάσταση, ωστόσο το σύνολο των αγοραπωλησιών είναι αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο των bulkers (ενώ οι παραγγελίες κινήθηκαν αντίθετα). Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως τα segments είναι διαφορετικά ως προς τις προσδοκίες τους για την πορεία της ναυλαγοράς μεσοπρόθεσμα.
Στην αγορά ξηρού φορτίου, το μέσο συναίσθημα είναι πως η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης, αν και διαταραγμένη, θα επιστρέψει στα φυσιολογικά της επίπεδα, δίχως ιδιαίτερες επενδύσεις σε νέα πλοία. Οπότε και η μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά μεταχειρισμένων.
Αντιθέτως, η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στον κλάδο των containerships δείχνει πως δεν θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα προτού πραγματοποιηθεί ουσιαστική αύξηση του στόλου. Βάσει αυτού, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να εκμεταλλευτούν την εξαίρετη ναυλαγορά, ενώ ταυτόχρονα επενδύουν σε νέα πλοία.
Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες containerships που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021, βάσει δεδομένων της έκθεσης Ιουλίου της VesselsValue, από τα 1.269 πλοία τα οποία άλλαξαν χέρια, τα 250 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (19,7%). Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 13,2% (80 από τα συνολικά 604 πλοία), ενώ το 2019 11,9% (84 από τα 703 πλοία).
Το χρηματικό ποσό που δαπανήθηκε συνολικά για αγοραπωλησίες πλοίων ανέρχεται στα $25,051 δισ., 111,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2020 ($11,841 δισ.) και 114,9% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019 ($11,656 δισ.). Από το ποσό αυτό, το 24% αφορά containerships.
Τα 250 containerships που άλλαξαν χέρια συνιστούν αύξηση 212,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020 (80) και αύξηση 197,6% σε σχέση με το 2019 (84).
Η αύξηση αγοραπωλησιών οδήγησε και στην αύξηση της συνολικής τους αξίας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, το 2021 η συνολική αξία των συναλλαγών διαμορφώθηκε στα $6,021 δισ., 219,6% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($1,884 δισ.) και 400,5% αυξημένη σε σχέση με το 2019 ($1,203 δισ.).
Σε ό,τι αφορά μόνο τον μήνα Ιούλιο, όλα τα containerships ηλικίας 0-10 ετών κατέγραψαν άνοδο στην αξία τους, η οποία κυμάνθηκε από 9,7%-24,8%. Από τα συνολικά 23 containerships που άλλαξαν χέρια, τα δέκα ήταν ηλικίας μεταξύ 5-10 ετών. Ακόμη, τα δέκα ήταν Handysize. Τέλος, κανένα ULCV δεν πωλήθηκε τον Ιούλιο, ενώ μόλις ένα feedermax άλλαξε ιδιοκτήτη.
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ