
Το Νοβοροσίσκ αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα. Διασυνδεδεμένο με σιδηρόδρομους και αυτοκινητόδρομους προς τα κύρια βιομηχανικά και αστικά κέντρα της Ρωσίας, την Υπερκαυκασία και την Κεντρική Ασία, το Νοβοροσίσκ είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς μεταφορικούς κόμβους στη Ρωσία.
Οι παραπάνω λόγοι αποτέλεσαν το βασικό κίνητρο της Maersk για την περαιτέρω επέκταση της εταιρείας στη ρωσική μεταφορική αγορά. Ειδικότερα, η εταιρεία άνοιξε, 10 χλμ. από το λιμάνι του Νοβοροσίσκ, το πρώτο της διατροπικό ενδοχώριο αποθηκευτικό τερματικό στη Ρωσία. Το Inland Container Depot (ICD) είναι συνδεδεμένο με τον σιδηρόδρομο, ενώ διαθέτει εξειδικευμένες εγκαταστάσεις χειρισμού φορτίου (για λιπάσματα, υγρά και παλετοποιημένα φορτία μεταξύ άλλων).
Η εγκατάσταση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Μaersk, αποτελεί ένα κομβικό σημείο στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού. Το ενδοχώριο αποθηκευτικό τερματικό εκτείνεται σε τρία εκτάρια γης, έχει χωρητικότητα 1.500 εμπορευματοκιβωτίων (TEUs), ενώ ο ετήσιος κύκλος εργασιών του αναμένεται να φτάσει τα 25.000 TEUs. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επέκταση της μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών στην αγορά των ενδοχώριων αποθηκευτικών τερματικών της Ρωσίας αντανακλά το στρατηγικό σχέδιο της Μaersk, το οποίο, στο πλαίσιο της παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάπτυξη των διαθέσιμων υπηρεσιών logistics αλλά και των δυνατοτήτων διαχείρισης των εφοδιαστικών αλυσίδων των πελατών της, μέσα από την παροχή επιπρόσθετης χωρητικότητας και ευελιξίας.
Όπως τονίζει ο επικεφαλής της Μaersk για την Ανατολική Ευρώπη, Zsolt Katona, «προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των εξαγωγών, τα ενδοχώρια τερματικά αποτελούν βασικό στοιχείο για την εφοδιαστική αλυσίδα των πελατών μας, προκειμένου τα χύδην φορτία να μεταφορτωθούν σε εμπορευματοκιβώτια και να εξαχθούν μετέπειτα σε άλλες περιοχές ανά τον κόσμο».
Φωτό: Galen Crout/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ