
Το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα θα αποτελέσει ρυθμιστή για την αγορά των Capesizes, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η IHS Markit. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Capesizes έχουν αυξήσει το μερίδιο συμμετοχής τους στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Ινδίας και Ινδονησίας φέτος και αποτελούν τον κυρίαρχο τύπο πλοίου στη συγκεκριμένη διαδρομή. Στην ανάλυσή της η IHS Markit αναφέρει ότι τους επόμενους μήνες, οπότε και η Ινδία θα ξεκινήσει ξανά τις εισαγωγές άνθρακα, οι αποστολές μέσω Capesizes θα αυξηθούν. Άλλωστε, ο Σεπτέμβριος του 2020 ήταν ένας από τους ισχυρότερους μήνες για τις ινδικές εισαγωγές άνθρακα.
Με δεδομένη την ισχυρή ζήτηση για Panamax πλοία στις διαδρομές Ινδίας-Κίνας και Μαύρης Θάλασσας, η αγορά των Capesizes ήταν «παγιδευμένη» σε ένα αρνητικό spread συγκριτικά με την αγορά των Panamaxes, τονίζει χαρακτηριστικά ο οίκος αναλύσεων. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια αύξηση των ναύλων των Capesizes πάνω από τα επίπεδα των Panamaxes, πυροδοτώντας έτσι τη διόρθωση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το iron ore, η Βραζιλία εξήγαγε 31,6 εκατ. τόνους τον περασμένο Ιούλιο. Με βάση τα δεδομένα των πρώτων 11 ημερών του Αυγούστου, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος τον Αύγουστο θα αγγίξουν τους 28,9 εκατ. τόνους, χαμηλότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις για εξαγωγές 34,4 εκατ. τόνων. Αναθεωρημένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξαγωγές ύψους 100-102 εκατ. τόνων το γ΄ τρίμηνο από τη Βραζιλία εν μέσω περιορισμών στην παραγωγή χάλυβα της Κίνας. Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες από τις αμέσως προηγούμενες, εντούτοις οι εξαγωγές αυτές, αν επιβεβαιωθούν, θα είναι κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Αυστραλία, της οποίας οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν τον Ιούλιο στους 74,3 εκατ. τόνους. Ωστόσο, από το μέτωπο της προσφοράς, τα νέα είναι θετικά, καθώς πρόσφατα ένας τυφώνας στην Κίνα έχει οδηγήσει σε συμφόρηση πολλών Capesizes στα κινεζικά λιμάνια, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου τονάζ στον Ειρηνικό.
Συμπερασματικά, η IHS Markit παραμένει αισιόδοξη για την πορεία της ναυλαγοράς των Capesizes το γ΄ τρίμηνο και αναμένει ισχυρές ροές άνθρακα και iron ore στην Κίνα. Εκτιμά επίσης ότι η ναυλαγορά θα οδηγηθεί εν πολλοίς από το χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από την αγορά των εμπορευμάτων.
Φωτό: LYUCHI/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ