
Η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics, Dubai Ports World (DPW) σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές του Βoxbay στον λιμένα του Jebel Ali στο Ντουμπάι, αποδεικνύοντας ότι η καινοτόμα αυτή τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Το Βoxbay αποτελεί μία αυτοματοποιημένη εγκατάσταση βασισμένη στις «έξυπνες τεχνολογίες», η οποία επιτρέπει την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμενικά τερματικά σε πολύ μεγαλύτερα ύψη από τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Σύμφωνα με την DPW, πάνω από 63.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων ολοκληρώθηκαν από τη στιγμή που τέθηκε σε λειτουργία η εγκατάσταση, η χωρητικότητας της οποίας ανέρχεται σε 792 TEUs. Μάλιστα, οι δοκιμές ξεπέρασαν τις προσδοκίες, καθώς το Βoxbay αποδείχθηκε γρηγορότερο και πιο ενεργειακά αποδοτικό απ’ ότι αναμενόταν. Βάσει τροποποιήσεων που έγιναν κατά τη δοκιμαστική περίοδο, βελτιώθηκε περαιτέρω η απόδοση του Βoxbay, ενώ μειώθηκε σημαντικά και το απαιτούμενο κόστος της επένδυσης (για μελλοντικές εγκαταστάσεις). Τα υψηλά επίπεδα απόδοσης του Βoxbay, αναμένεται να μειώσουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό διαχείρισης, τα λειτουργικά κόστη καθώς και τα κόστη συντήρησης στα τερματικά.
Το Βoxbay αποτελεί μία κοινοπραξία μεταξύ της DPW και της εξειδικευμένης γερμανικής εταιρείας SMS group. Το σύστημα, το οποίο αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο στοιβασίας στα λιμενικά τερματικά, δύναται να αποθηκεύσει καθ’ ύψος έως και έντεκα εμπορευματοκιβώτια. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Βoxbay μπορεί να αυξήσει έως και τρεις φορές την χωρητικότητα ενός συμβατικού τερματικού στο οποίο τα εμπορευματοκιβώτια στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα των τερματικών έως και κατά 70%. Τα εμπορευματοκιβώτια στο Βoxbay εισέρχονται, εξέρχονται και μετακινούνται μεταξύ θέσεων αποθήκευσης από πλήρως ηλεκτροκίνητους και αυτοματοποιημένους γερανούς, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στην εγκατάσταση. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το σύστημα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να τροφοδοτείται από ηλιακά πάνελ στην οροφή της εγκατάστασης.
Φωτό: Sergio Suza/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ