
Οι εταιρείες Yara, Aker Clean Hydrogen και Statkraft ανακοίνωσαν την από κοινού ίδρυση της HEGRA (HErøya GReen Ammonia), μιας εταιρείας η οποία στοχεύει στον εξηλεκτρισμό και στην απανθρακοποίηση της μονάδας παραγωγής αμμωνίας στη Herøya της Νορβηγίας, επιτρέποντας έτσι την παραγωγή πράσινης αμμωνίας.
Η πράσινη αμμωνία η οποία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή λιπάσματος με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ενώ παράλληλα αποτελεί και ένα πολλά υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Η HEGRA θα συμβάλει στη δημιουργία μιας νέας βιομηχανίας η οποία θα στηρίζεται σε μια περιφερειακή αγορά υδρογόνου και αμμωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της νορβηγικής ναυτιλίας και μεταποιητικής βιομηχανίας.
Ο Auke Lont, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της HEGRA ανέφερε σχετικά: «Η HEGRA είναι κάτι περισσότερο από μια νέα βιομηχανική εταιρεία, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία της Νορβηγίας για την προστασία του κλίματος. Το έργο απανθρακοποίησης που πρόκειται να υλοποιήσει η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 800,000 τόνους ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με τις εκπομπές 300,000 αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Η ίδρυση της εταιρείας σηματοδοτεί την αρχή της ανάπτυξης μιας νορβηγικής αλυσίδας αξίας για την πράσινη αμμωνία και το υδρογόνο».
Η νορβηγική ναυτιλιακή βιομηχανία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές της κατά το ήμισυ έως το 2030 και η πρόσβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Διαθέτοντας άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η Νορβηγία βρίσκεται σε μια καλή θέση προκειμένου να κατακτήσει ένα μεγάλο τμήμα της αναδυόμενης αξιακής αλυσίδας της πράσινης αμμωνίας και του πράσινου υδρογόνου.
Φωτό: Raimond Klavins/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ