Οι εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο, μετά την εμπορική συμφωνία για την περίοδο μετά το Brexit και την εφαρμογή της την 1η Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα επίσημα ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα.
Σύμφωνα με τη Eurostat, οι βρετανικές εξαγωγές προς την ΕΕ, μειώθηκαν, σε όρους αξίας, κατά 18,2% τους πρώτους έξι μήνες του 2021, σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020.
Τα στοιχεία διαφέρουν από εκείνα που ανακοίνωσε χθες, Πέμπτη, το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής, σύμφωνα με το οποίο οι (βρετανικές) εξαγωγές αγαθών προς την ΕΕ, με εξαίρεση τα πολύτιμα μέταλλα, ήταν μεγαλύτερες τον Μάιο και τον Ιούνιο σε σχέση με το επίπεδο πριν από το Brexit.
Η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία χρησιμοποιεί διαφορετικές μεθόδους από τη βρετανική στατιστική υπηρεσία για τη μέτρηση του διασυνοριακού εμπορίου, κάτι που μπορεί να οδηγεί σε αποκλίνουσες εκτιμήσεις.
Αντίθετα, οι εξαγωγές της ΕΕ προς το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,5% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με τη Eurostat.
Κατά συνέπεια, το εμπορικό πλεόνασμα των “27” με τον γείτονά τους από την άλλη πλευρά της Μάγχης αυξήθηκε στα 69,6 δισεκ. ευρώ για την περίοδο αυτή, έναντι 47,8 δισεκ. το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Μεταξύ των δέκα κυριότερων εμπορικών εταίρων της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο (τρίτο στην κατάταξη) αποτελεί την εξαίρεση: όλοι οι άλλοι (Κίνα, Ηνωμένες Πολιτείες, Ελβετία, Ρωσία, Τουρκία, Ιαπωνία, Νορβηγία, Νότια Κορέα και Ινδία) είδαν τις εξαγωγές τους προς το ευρωπαϊκό μπλοκ να αυξάνονται.
Αντίθετα, οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν προς κάθε μία από αυτές τις δέκα χώρες.
Συνολικά, τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν μια αύξηση 22,3% των ευρωπαϊκών εξαγωγών τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, στα 188,3 δισεκ. ευρώ. Την ίδια περίοδο, οι εισαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 29,6% φθάνοντας τα 173,5 δισεκ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ