
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του World Economic Forum, το 98% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων τελεί υπό τον κίνδυνο εξαφάνισης, καθώς το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής εξαφανίζει το οικοσύστημά τους. Με βάση τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, οι αποικίες των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί έως το 2100.
Εάν η κλιματική αλλαγή συνεχιστεί ανεξέλεγκτα, υπολογίζεται ότι το 70% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα κινδυνεύει έως το 2050 καθώς το είδος αυτό διαβιώνει στους θαλάσσιους πάγους. Οι τεράστιες αυτές παγωμένες μάζες δεν συνδέονται με τη γη αλλά κινούνται σύμφωνα με τον άνεμο και τα θαλάσσια ρεύματα. Αποτελούν τις περιοχές που το συγκεκριμένο είδους πιγκουίνου αναπαράγεται, τρέφεται και προφυλάσσεται από αρπακτικά ζώα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 το λιώσιμο των θαλασσίων πάγων στην περιοχή Pointe Géologie της Ανταρκτικής, δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου κατάρρευση στον πληθυσμό των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, ο οποίος δεν έχει ανακάμψει από τότε.
Για την αντιμετώπιση της διαταραχής του οικοσυστήματος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής, η Fish and Wildlife Service των ΗΠΑ θέλει να καταγράψει τους πληθυσμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ενώ έχει προτείνει να χαρακτηριστούν ως «απειλούμενο» είδος. Ο χαρακτηρισμός αυτός θα επέτρεπε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη μείωση των συνεπειών που προέρχονται από τους αμερικανικούς αλιευτικούς στόλους. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει πιθανώς στη θεσμοθέτηση περαιτέρω μέτρων από την Κυβέρνηση Μπάιντεν, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκράτορες πιγκουίνοι είναι οι μεγαλύτεροι πιγκουίνοι του κόσμου και ζουν αποκλειστικά στην Ανταρκτική. Οι επιστήμονες παρατηρώντας τις μεταβολές στο οικοσύστημά τους αλλά και στους πληθυσμούς τους, μπορούν να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή. Καθίσταται σαφές πως πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο για να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού και να διαφυλαχθεί η βιοποικιλότητα του πλανήτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μετασκευή εμπορικών πλοίων με σκοπό την αύξηση της μεταφορικής ικανότητάς τους, αλλά και την ανανέωση των κυρίως κυτών τους, αποτέλεσε μια πρακτική εντός…
Οι Eυρωπαίοι σύμμαχοι της Ουκρανίας, που θα συνεδριάσουν αύριο Κυριακή στο Λονδίνο, στάθηκαν στο πλευρό του προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι ο οποίος εκδιώχθηκε χθες Παρασκευή…
Καμία ανάκαμψη δεν γνωρίζει επί του παρόντος η spot ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας τους. Ειδικότερα,…
Την πρόθεσή της να αποσχίσει τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με το χύδην ξηρό φορτίο σε μια αυτόνομη εταιρεία ανακοίνωσε η Costamare Inc. Το…
Καθώς η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού πετρελαίου και φυσικού αερίου αποτελεί το νέο status quo της αγοράς ενέργειας, αρκετές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους,…
Στην περαιτέρω διείσδυσή του στην ιαπωνική αγορά ενέργειας φαίνεται να στοχεύει ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC, καθώς πρόσφατα προέβη στην υπογραφή νέας σημαντικής συμφωνίας. Συγκεκριμένα,…
Η τεχνολογία eSAIL της bound4blue αποτελεί μια καινοτόμο λύση πρόωσης με την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας. Τα eSAILs συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης…
Την εξάπλωσή της στη βιομηχανία αερομεταφορών συνεχίζει η Qatar Airways, καθώς η Αυστραλία ενέκρινε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου 25% στη Virgin Australia από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ