
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ εκκίνησε μια διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να επιλέξει τους μισθωτές για τη νέα λιμενική περιοχή που θα δημιουργηθεί εντός των ορίων του πολωνικού λιμένα στον Κόλπο του Γκντανσκ. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, η επιτροπή αξιολόγησης των κατατεθειμένων προσφορών ανακοίνωσε την ανάθεση της μίσθωσης στην DCT Gdańsk S.A., το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας κατέχουν η PSA (40%), το Πολωνικό Ταμείο Ανάπτυξης (30%) και το IFM Global Infrastructure Fund (30%).
Το DCT Gdańsk αποτελεί το μεγαλύτερο τερματικό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στη Βαλτική. Από την αρχή της λειτουργίας του, το 2007, δύο προβλήτες βαθέων υδάτων έχουν κατασκευαστεί (η Τ1 το 2007 και η Τ2 το 2016), των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 3 εκατ. TEUs. Μάλιστα, πλέον (2020), το τερματικό DCT Gdańsk συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 μεγαλύτερων τερματικών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η κατασκευή του νέου τερματικού με την ονομασία «Baltic Hub 3», η χωρητικότητα του οποίου θα φτάσει το 1,5 εκατ. TEUs, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του λιμένα του Γκντανσκ στα 4,5 εκατ. TEUs, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη μελλοντική πορεία του λιμένα.
Η επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα προβλήτα θα έχει μήκος 717 μ. και βάθος 18 μ., ενώ η περιοχή στοιβασίας θα εκτείνεται σε μια ζώνη 36 εκταρίων. Επιπροσθέτως, στο κόστος της επένδυσης περιλαμβάνεται και η αγορά επτά γερανογεφυρών, ικανών να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα containerships του κόσμου, καθώς και είκοσι ημι-αυτοματοποιημένων γερανών Rail Mounted Gantry για την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή στοιβασίας. Η διαχείριση των εν λόγω γερανών θα γίνεται εξ αποστάσεως, γεγονός που θα επιτρέψει τη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου, αποτελεσματικότερου και πιο άνετου εργασιακού περιβάλλοντος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η κατασκευή του τερματικού αναμένεται να ξεκινήσει κατά το β΄ τρίμηνο του 2022, ενώ, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, το Baltic Hub 3 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα μέσα του 2024. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, το DCT Gdańsk θα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά στην Ευρώπη σε όρους διαθέσιμης χωρητικότητας, καθιστώντας το ικανό να εξυπηρετεί και να υποστηρίζει τη γοργά αναπτυσσόμενη οικονομία της Πολωνίας καθώς και τις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και των βαλτικών χωρών.
Φωτό:portgdansk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ