
Η κινεζική εταιρεία Global Shipping Business Network (GSBN) ανακοίνωσε την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με οκτώ σημαντικούς Λιμενικούς Ομίλους της Κίνας προκειμένου να επιταχυνθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και του κλάδου των logistics.
Μεταξύ των λιμένων που υπέγραψαν το ΜοU συγκαταλέγονται αυτά της Guangzhou, της Fujian, της Zhejiang, της Jiangsu της Anhui, της Shandong, του Tianjin και της Hainan. Μάλιστα, όπως σημειώνει η GSBN, η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας από τους εν λόγω λιμένες αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την επίτευξη μεγαλύτερης συνεργασίας μεταξύ των Κινεζικών λιμένων αλλά και για την ψηφιακή τους ολοκλήρωση μέσω της υιοθέτησης της πλατφόρμας blockchain της GSBN, Cargo Release. Η εφαρμογή Cargo Release αξιοποιεί την τεχνολογία blockchain προκειμένου να παρέχει στους χρήστες ένα αξιόπιστο και αποτελεσματικό «λειτουργικό σύστημα», το οποίο επιδιώκει να επιταχύνει τόσο την ανάπτυξη λιμένων παγκόσμιας κλάσης όσο και ενός παγκόσμιου δικτύου ναυτιλιακών μεταφορών.
Όπως πολλά κράτη, έτσι και η Κίνα προσπαθεί να ενισχύσει τη χρήση της τεχνολογίας στον εμπορικό της τομέα. Στα πλαίσια του προγράμματος «Chang Xing» του Υπουργείου Μεταφορών, η ψηφιοποίηση όλων των λιμένων της χώρας, καθώς και της ναυτιλιακής βιομηχανίας, λαμβάνει χώρα με γοργούς ρυθμούς. Μάλιστα, το πρόγραμμα, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Cargo Release της GSBN, επιδιώκει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο διαχείρισης των εμπορευμάτων από δύο ημέρες σε μόλις τέσσερις ώρες.
Όπως σημειώνει η GSBN, η υπογραφή του MοU αποτελεί μία συναρπαστική στιγμή, ωστόσο είναι μόνο η αρχή. Στόχο της GSBN και του λειτουργικού συστήματος που έχει αναπτύξει αποτελεί ο επαναπροσδιορισμός του παγκόσμιου εμπορίου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας, η βελτίωση της ανθεκτικότητας και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Ως μία μη κερδοσκοπική κοινοπραξία, η GSBN επιδιώκει τη συνεργασία τόσο με τα μέλη του ΜoU όσο και με το ευρύτερο μεταφορικό οικοσύστημα προκειμένου να καθοδηγήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και να επεκτείνει τις περιπτώσεις εφαρμογής της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει. Για τον λόγο αυτό η κινεζική εταιρεία ευελπιστεί ότι τα οφέλη της κοινοπραξίας και του λειτουργικού της συστήματος θα αξιοποιηθούν και από άλλα λιμάνια ανά τον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ