
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, καταγράφηκε άνοδος στις εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τον Ιούλιο, εξέλιξη που ήλθε έπειτα από ένα εξάμηνο χαμηλών εισαγωγών.
Τον Ιούλιο εισήχθησαν 41,24 εκατ. τόνοι αργού πετρελαίου. Η ποσότητα αυτή, η οποία ισοδυναμεί με 9,71 εκατ. βαρέλια/μέρα, σηματοδοτεί αύξηση σε σχέση με τον Ιούνιο 2021 (40,14 εκατ. τόνοι). Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και σημαντική μείωση σε ετήσια βάση, καθώς τον Ιούλιο του 2020 είχαν εισαχθεί 51,29 εκατ. τόνοι.
Γενικότερα, τους πρώτους επτά μήνες του 2021, η Κίνα εισήγαγε 301,83 εκατ. τόνους αργού πετρελαίου (ισοδύναμο με 10,39 εκατ. βαρέλια/μέρα), καταγράφοντας μείωση 5,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Επιπλέον, η άνοδος του Ιουλίου αποδίδεται στην επαναλειτουργία των διυλιστηρίων κρατικού ή δημοσίου συμφέροντος, έπειτα από την ολοκλήρωση εργασιών συντήρησης.
Σε ό,τι αφορά την κατάσταση των ανεξάρτητων διυλιστηρίων η εικόνα δεν είναι παρόμοια. Αρκετά ήταν τα μικρά ανεξάρτητα διυλιστήρια που δεν έλαβαν άδεια εισαγωγής πετρελαίου τον Ιούνιο, ενώ γενικότερα η κυβέρνηση επέβαλλε μείωση των ποσοστώσεων εισαγωγών των ανεξαρτήτων διυλιστηρίων κατά 35%.
Παράλληλα, από τον Απρίλιο του 2021, η κυβέρνηση πραγματοποιεί έρευνες για να αποκαλύψει κύκλωμα λαθρεμπορίου πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, το οποίο οδήγησε σε πλεόνασμα καυσίμων, επηρεάζοντας τα κέρδη των διυλιστηρίων κρατικού ή δημοσίου συμφέροντος.
Τέλος, βάσει τελωνειακών δεδομένων, οι εξαγωγές διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων ανήλθαν σε 4,64 εκατ. τόνους, σηματοδοτώντας ετήσια αύξηση 44,5% και παράλληλα μείωση 28% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ