
Η ναυτιλιακή εταιρεία Phoenix Tankers Pte. Ltd., μια εταιρεία του ομίλου MOL, ανακοίνωσε την υπογραφή μιας συμφωνίας με τη Namura Shipbuilding Co., Ltd για τη ναυπήγηση δύο VLGCs τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας, ενώ θα μπορούν να καταναλώνουν και LPG ως καύσιμο.
Το υγραέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20%, και τις εκπομπές SOx αλλά και βλαβερών σωματιδίων κατά περίπου 90% σε σχέση με το πετρέλαιο. Τα νεότευκτα πλοία , τα οποία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μετά το 2023, είναι σχεδιασμένα για βέλτιστη οικονομία καυσίμου, ενώ οι καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες που θα διαθέτουν θα τους επιτρέπουν να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI που θα ισχύει για VLGC πλοία τα οποία ναυπηγούνται μετά το 2022.
Η αμμωνία έχει έρθει στο προσκήνιο ως ένα καθαρό καύσιμο επόμενης γενιάς το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως “φορέας υδρογόνου” για τη μεταφορά υδρογόνου. Τα δύο νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να μεταφέρουν και αμμωνία, αποτελώντας αυτή τη στιγμή τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο. Επιπλέον, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν μελλοντικά και αμμωνία ως καύσιμο, δεδομένων των παρόμοιων χαρακτηριστικών που έχουν η αμμωνία και το LPG ως καύσιμα.
Στα πλαίσια του οδηγού “MOL Group Environmental Vision 2.1” ο όμιλος MOL συνεχίζει τις προσπάθειές του για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου συμβάλλοντας στην διαμόρφωση μιας κοινωνίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ