
Όπως αναφέρει η BIMCO σε έκθεση της, για τους πρώτους επτά μήνες του 2021, η εικόνα της αγοράς των δεξαμενοπλοίων που παρουσιάστηκε, ήταν μία από τις πιο αδύναμες των τελευταίων ετών, καθώς η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου ήταν χαμηλή. Παρά την κατάσταση αυτή, οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνονται απρόθυμες να συρρικνώσουν τους στόλους τους. Συγκεκριμένα, μόλις 3 VLCCs πωλήθηκαν για διάλυση, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου.
Επιπλέον, ο μικρός αριθμός διαλύσεων VLCCs έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων τιμών χάλυβα σε Μπανγκλαντές, Ινδία και Πακιστάν, οι οποίες συνιστούν τις σημαντικότερες χώρες διάλυσης πλοίων. Αυτή η αύξηση στην τιμή του χάλυβα, υπογραμμίζει η έκθεση της BIMCO, είναι απόρροια τόσο των λιγοστών πλοίων που πωλούνται για διάλυση, όσο και της ανοδικής πορείας των τιμών του χάλυβα γενικότερα.
Πάντως, ο «λήθαργος» της αγοράς των διαλύσεων δεν φαίνεται να επηρεάζει τις αγοραπωλησίες πλοίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την VesselsValue, 69 VLCCs άλλαξαν χέρια την περίοδο υπό εξέταση. Σημειώνεται πως σε ολόκληρο το 2020, οι αγοραπωλησίες VLCCs ανήλθαν σε 91.
O Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, δήλωσε πως οι κύριοι λόγοι που η αγορά διαλύσεων βρίσκεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα είναι δύο: η ρευστότητα που προσφέρουν τα ισχυρά κέρδη που σημειώθηκαν το 2020 και οι υψηλές τιμές που καταγράφονται στην αγορά των second-hand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ