
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα FirstBio2Shipping, το οποίο έχουν αναπτύξει οι εταιρείες Attero και Βio-LNG Hub Wilp και αφορά την παραγωγή υγροποιημένου βιοαερίου (bio-LNG) για χρήση ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, μέσω της ανάπτυξης της πρώτης βιομηχανικής μονάδας παραγωγής ανανεώσιμου bio-LNG χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με μια τυποποιημένη και κλιμακούμενη μέθοδο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να παράγεται bio-LNG χαμηλού κόστους, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει μελλοντικά στην αντικατάσταση του μαζούτ από το εν λόγω καύσιμο.
Η υπό ανάπτυξη μονάδα αναμένεται να παράγει ανά έτος 6 εκατομμύρια κανονικά κυβικά μέτρα βιοαερίου, 2.400 τόνους βιομεθανίου και 5.000 τόνους bio-CO2.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει 118 εκατομμύρια ευρώ σε 32 διαφορετικά ενεργειακά προγράμματα από διαφορετικές χώρες. Στόχος όλων αυτών των προγραμμάτων είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών χαμηλών ανθρακικών εκπομπών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας και τεχνολογιών αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες θα προορίζονται για διαφορετικές ενεργοβόρες βιομηχανίες, όπως ο ναυτιλιακός κλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ