
Οι ένοπλες δυνάμεις της Μοζαμβίκης, κυρίως χάρη στην υποστήριξη της στρατιωτικής αποστολής της Ρουάντας, που αναπτύχθηκε τον Ιούλιο στη χώρα για να βοηθήσει να αλλάξει η ισορροπία δύναμης σε βάρος των τζιχαντιστών οι οποίοι λυμαίνονται το βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, ανακατέλαβαν χθες το λιμάνι στρατηγικής σημασίας Μοσίμποα ντα Πράια, που τον τελευταίο έναν χρόνο βρισκόταν στα χέρια ενόπλων που είναι γενικά στην περιοχή γνωστοί με την ονομασία «Σεμπάμπ» («η νεολαία», στα αραβικά) και ορκίζονται πίστη στο Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ).
Το μοζαμβικανό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι οι δυνάμεις της χώρας και της Ρουάντας ανέκτησαν τον έλεγχο της πόλης την Κυριακή 8 Αυγούστου. Ελέγχουν πλέον τα κτίρια της αυτοδιοίκησης, το λιμάνι, το αεροδρόμιο, το νοσοκομείο και άλλες υποδομές-κλειδιά, απαρίθμησε ο συνταγματάρχης Ομάρ Σαράνγκα, εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Μαπούτου.
Η Μοσίμποα ντα Πράια, στη βόρεια επαρχία Κάμπου Ντελγκάντου, ήταν ο στόχος της πρώτης επίθεσης τζιχαντιστών στη Μοζαμβίκη, τον Οκτώβριο του 2017. Βρισκόταν στα χέρια τους από τη 12η Αυγούστου 2020. Είχε μετατραπεί σε de facto αρχηγείο των τζιχαντιστών.
Η Μοσίμποα ντα Πράια «ήταν το τελευταίο οχυρό των ανταρτών» και η ανακατάληψή της «σηματοδοτεί το τέλος της πρώτης φάσης των επιχειρήσεων καταστολής της εξέγερσης», ανέφερε ο συνταγματάρχης Ρουιβάνγκα. Έκανε λόγο για μεγάλες απώλειες στις τάξεις των τζιχαντιστών, χωρίς να δώσει πάντως συγκεκριμένο απολογισμό των θυμάτων.
Στην κρίση στη Μοζαμβίκη έχουν σκοτωθεί τουλάχιστον 3.100 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους άμαχοι, και έχουν εκτοπιστεί πάνω από 800.000 πολίτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτο: Αρχείου
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ