
To κινεζικό λιμάνι της Tianjin, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, αναμένεται να κατασκευάσει το πρώτο τερματικό μηδενικών ρύπων στον κόσμο. Προκειμένου να εκμηδενίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ένα τερματικό του λιμένα, ο όμιλος διαχείρισης του Tianjin θα δημιουργήσει ένα πράσινο σύστημα παροχής ενέργειας το οποίο θα αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI).
Πιο συγκεκριμένα, ένα ολοκληρωμένο σύστημα αιολικής ενέργειας, ηλιακής ενέργειας και αποθήκευσης θα χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για την υλοποίηση του πράσινου ενεργειακού εφοδιασμού ολόκληρου του τερματικού. Το κινεζικό λιμάνι θα κατασκευάσει επιπροσθέτως ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας προκειμένου να επιτευχθεί μία σταθερή παραγωγή και παροχή πράσινης ενέργειας η οποία θα επιτρέψει την εκμηδένιση των εκπομπών άνθρακα
Ο τερματικός εξοπλισμός φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, οι ενδοτερματικές μεταφορές αλλά και λοιποί εξοπλισμοί θα τροφοδοτούνται μέσω ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπροσθέτως, θα υιοθετηθούν προηγμένες τεχνολογίες για την παρακολούθηση της ενέργειας έτσι ώστε να παρακολουθούνται και να αναλύονται σε πραγματικό χρόνο στατιστικά δεδομένα κατανάλωσης ενέργειας από τον μηχανολογικό εξοπλισμό του τερματικού διασφαλίζοντας έτσι την εκμηδένιση των εκπομπών άνθρακα.
Ο συνδυασμός των συμβατικών και αυτοματοποιημένων τεχνολογιών φορτοεκφόρτωσης αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 17%. Ο τερματικός σταθμός θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
Τέλος, ο αντιπρόεδρος του λιμένα της Tianjin κ. Yang Jiemin δήλωσε πως ο νέος τερματικός σταθμός θα αποτελέσει το σημείο αφετηρίας προκειμένου στο μέλλον να επιταχυνθεί ένα νέο μοντέλο πράσινης λιμενικής ανάπτυξης.
Φωτό: ADRIAN BRADSHAW/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ