
Την ετήσια ανασκοπική έκθεση LNG Trade & Transport, δημοσίευσε την Δευτέρα 2 Αυγούστου η Clarksons Research, παρουσιάζοντας δεδομένα, μεταξύ άλλων, για τη διεθνή αγορά φυσικού αερίου, τα επίπεδα εμπορίου, τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG και κάποιες εκτιμήσεις για το μέλλον.
Αρχικά αναφέρεται ότι η ισχυρή ανάκαμψη του εμπορίου LNG προς το τέλος του 2020, βοήθησε ώστε το ετήσιο θαλάσσιο εμπόριο LNG να φθάσει τους 360 εκατ. τόνους, (1% αύξηση σε τόνους και 6% αύξηση σε τονομίλια σε σχέση με το 2019). Ταυτόχρονα, ο όγκος φυσικού αερίου που μεταφέρεται μέσω αγωγών παρουσίασε μείωση 6%, όπως μείωση 9% παρατηρήθηκε τόσο στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, όσο και σε εκείνο του άνθρακα.
Το εμπόριο LNG εκτιμάται πως θα αυξηθεί κατά 5% το 2021 (με 10% αύξηση στα τονομίλια), λόγω της ισχυρής ζήτησης στην Ασία και των μικρών αποθεμάτων φυσικού αερίου σε σημαντικές περιοχές ζήτησης, σημειώνει η Clarksons.
Ταυτόχρονα, κράτη όπως το Κατάρ, η Ρωσία και οι ΗΠΑ, με ισχυρή παρουσία στην αγορά φυσικού αερίου, κατασκευάζουν εγκαταστάσεις που θα επιτρέψουν την εξαγωγή 140 εκατ. τόνων ανά έτος. Ακόμη, ο στόλος μεταφοράς LNG αγγίζει σε μεταφορική δυναμικότητα τα 97,5 εκατ. κυβικά μέτρα, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 10,2% το 2021 και 4,4% το 2022.
Επιπρόσθετα, υφίσταται μια τάση ανανέωσης του στόλου. Ενώ το 36% των πλοίων του στόλου χρησιμοποιούν ακόμα ατμοστροβίλους, τα πλοία που αντιστοιχούν στο 90% της συνολικής χωρητικότητας που έχει παραγγελθεί, θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες τεχνολογίας διπλού καυσίμου X-DF. Γενικότερα, το 27% του orderbook σε όρους tonnage, θα είναι ικανό να καταναλώνει LNG. Επιπλέον, έχουν αναφερθεί και κάποιες πρόσφατες παραγγελίες για κινητήρες MEGA.
Παράλληλα, 135 λιμάνια προσφέρουν υπηρεσίες τροφοδοσίας πλοίων LNG (πιθανό να γίνουν περισσότερα από 200 μέχρι το 2024).
Τέλος, το κατά πόσο η χρήση LNG θα συνεχίσει να αυξάνεται, εξαρτάται και από το κατά πόσο θα χρησιμοποιηθεί ως «μεταβατικό» καύσιμο. Πάντως, στην έκθεση της, η Clarksons κάνει λόγο για παραπάνω από 550 εκατ. τόνους εμπορίου ανά έτος και μεταφορική δυναμικότητα της τάξεως των 160 εκατ. κυβικών μέτρων, μέχρι το 2030.
Φωτο: Yonhap/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ