![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191026455269-900x506.jpg)
Η ανάκαμψη της τιμής του ακατέργαστου πετρελαίου έχει επηρεάσει θετικά τις πετρελαϊκές εταιρείες. Θετική επίδραση φυσικά έχει και η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης που παρατηρήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους. Ακόμη, οι πρόσφατες αποφάσεις του OPEC συνέβαλαν στο να διατηρείται η τιμή του πετρελαίου κοντά στα $70 ανά βαρέλι. Οι εξελίξεις αυτές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η Chevron Corp. ανακοίνωσε τα ισχυρότερα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψε κέρδη $3,18 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021, τεράστια διαφορά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2020, οπότε η εταιρεία κατέγραψε ζημία $6,09 δισ.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα τριμηνιαία κέρδη της, εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, ανακοίνωσε η ExxonMobil, στα $4,69 δισ. Σε αντίστοιχη εικόνα με εκείνη που παρουσίασε η Chevron, οι ζημίες της εταιρείας το β΄ τρίμηνο του 2020 ήταν ίσες με $1,08 δισ. Μάλιστα, η μετοχή της ExxonMobil ανέβηκε 43% το 2021, μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση που παρουσίασε η τιμή της μετοχής της λόγω της πανδημίας Covid-19.
Επιπλέον, ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Royal Dutch Shell στις 29 Ιουλίου 2021, με τα προσαρμοσμένα κέρδη της να αγγίζουν τα $5,5 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Shell επέλεξε να αυξήσει το μέρισμα κατά $0,24, 38% πάνω σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2021.
Υπό αυτές τις εξελίξεις, είναι εμφανές πως τα οικονομικά αποτελέσματα των προαναφερθεισών εταιρειών σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου. Ωστόσο, το κατά πόσο θα συνεχιστεί η ανάκαμψη αυτή εξαρτάται και από την επίδραση της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Τους τελευταίους μήνες, και συγκεκριμένα από τον περασμένο Δεκέμβριο, οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τις liner εταιρείες να εκτρέψουν την…
Με στόχο να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών, ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν (PMO) και ο Εθνικός Οργανισμός Επενδύσεων του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ