Μια εξέλιξη-ορόσημο επιχειρεί να ολοκληρώσει ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hyundai Heavy Industries Group (HHI). Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος σχεδιάζει τη δοκιμή του πρώτου υπερωκεάνιου ταξιδιού με ένα πλοίο μεταφοράς LNG, το οποίο θα διαθέτει συστήματα αυτονομίας δευτέρου βαθμού, σύμφωνα με τη σχετική διαβάθμιση του ΙΜΟ. Ουσιαστικά, το πλοίο θα διαθέτει πλήρωμα, αλλά όλες οι λειτουργίες του θα ελέγχονται από απόσταση.
Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η HHI θα αποκαλύψει το φιλόδοξο project έως το τέλος του έτους. Το πλοίο, μήκους 300 μ., το οποίο κατασκευάζει η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, θα διαθέτει το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης Hyundai Intelligent Navigation Assistant System (HiNAS) 2.0, που έχει αναπτύξει η εταιρεία Avikus Corp. του ομίλου HHI.
Το εν λόγω αυτόνομο LNG carrier θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι στον Ινδικό ή στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Η HHI ήδη παρουσίασε το πρώτο πλήρως αυτοπλοηγούμενο επιβατηγό πλοίο στην Ποχάνγκ της Νότιας Κορέας τον περασμένο μήνα, ενώ σκοπεύει να παρουσιάσει και το πρώτο πλήρως αυτόνομο σκάφος αναψυχής στις αρχές του επόμενου χρόνου.
Η HHI συμμετέχει σε ένα πενταετές κρατικό πρόγραμμα ανάπτυξης τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης, στο οποίο το νοτιοκορεατικό κράτος θα επενδύσει συνολικά $140 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ