
Η BIMCO και το International Chamber of Shipping, με νέα τους έκθεση, υπογραμμίζουν την ανάγκη ενίσχυσης της εκπαίδευσης των ναυτικών και της δυνατότητας απασχόλησης από πλευράς της βιομηχανίας, προκειμένου να αποφευχθεί ένα σοβαρό έλλειμμα αξιωματικών έως το 2026. Στην έκθεσή τους, BIMCO και ICS εκτιμούν ότι έως το 2026 τα πλοία του παγκόσμιου στόλου θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικούς. Επί του παρόντος, 1,89 εκατ. ναυτικοί απασχολούνται στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, ο οποίος απαρτίζεται από 74.000 πλοία, σύμφωνα με το report.
Το Seafarer Workforce Report ουσιαστικά αποτελεί ένα εργαλείο για όσους απασχολούνται στην εκπαίδευση και στο recruiting των ναυτικών. Στην έκθεση τονίζεται επίσης ότι, εντός του 2021, η ζήτηση για αξιωματικούς ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά και καταγράφεται ένα έλλειμμα 26.240 αξιωματικών πιστοποιημένων με την STCW, παρά το γεγονός ότι από το 2015 η προσφορά αξιωματικών έχει αυξηθεί κατά 10,8%.
H έκθεση εστιάζει επίσης στη διαφορετικότητα του εργατικού δυναμικού των ναυτικών, αναλύοντας δημογραφικά δεδομένα, δεδομένα για το φύλο, την εθνικότητα και την ηλικία. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, καταγράφεται μια αύξηση των γυναικών ναυτικών κατά 45,8% σε σχέση με το 2015 και πλέον στα πλοία απασχολούνται περίπου 24.059 γυναίκες.
Θετική είναι, τέλος, και η μείωση του ποσοστού turnover των αξιωματικών από το 8% στο 6% και η αύξηση των χρόνων που αξιωματικοί εργάζονται στη θάλασσα. Συγκριτικά με το 2015, ο μέσος όρος ηλικίας των αξιωματικών σε διοικητικό και λειτουργικό επίπεδο έχει αυξηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ