Ακόμη ένα νέο αεροσκάφος Α321neo, το τέταρτο της μεγαλύτερης έκδοσης της οικογένειας Airbus A320neo παρέλαβε χθες, στις εγκαταστάσεις της Airbus στο Αμβούργο, η Aegean.
Ταυτόχρονα, εκτέλεσε για τη μεταφορά του αεροσκάφους στην Ελλάδα χωρίς επιβάτες την πρώτη δοκιμαστική πτήση με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), καθώς το νέο αεροσκάφος για αυτήν την πτήση χρησιμοποίησε μείγμα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων με συμβατικό.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: «Εξακολουθούμε να δουλεύουμε για τη νέα εποχή της Aegean και των περισσότερο πράσινων και περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών, συνεχίζοντας και μέσα στην πανδημική κρίση το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας αλλά και εντείνοντας την προσπάθεια για καινοτομία. Η σημερινή πρώτη, χωρίς επιβάτες, δοκιμαστική πτήση με μείγμα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αποτελεί μια συμβολική πράξη για τους στόχους της Aegean αλλά και ένα σημαντικό βήμα για την Ελλάδα».
Η παραγγελία των 46 Airbus A320neo που η Aegean ξεκίνησε να παραλαμβάνει ήδη από τις αρχές του προηγούμενου χρόνου και συνεχίζεται, «δεν αποτελεί μόνο μία μεγάλη επένδυση, τη μεγαλύτερη σε εξοπλισμό στην χώρα μας, αλλά και μία σημαντική κίνηση για την προστασία του περιβάλλοντος», σημειώνει, σε ανακοίνωσή της, η Aegean».
Τα νέα αεροσκάφη, ακόμη και με χρήση συμβατικών καυσίμων, εξασφαλίζουν 19%-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 ανά θέση σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς αεροσκάφη και έως 53% CO2 χαμηλότερο αποτύπωμα ανά θέση από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας 20 χρόνια πίσω, σηματοδοτώντας μία ουσιαστική πράξη σεβασμού και μέριμνας για το περιβάλλον.
Φωτό: Aegean Airlines/ Facebook
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ