
Ραγδαία είναι η αύξηση που έχει παρατηρηθεί σε κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια. Η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση στην τάση αυτή, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά αυτής της φύσεως, με πιο χαρακτηριστική κυβερνοεπίθεση εκείνη που έπληξε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Ωστόσο, ο IMO δεν ήταν ούτε το πρώτο θύμα ούτε το τελευταίο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM είχε πληγεί επίσης, περίπου 45 ημέρες αφότου κυβερνοεπίθεση στην Carnival Corporation έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα πολλών επιβατών.
Μια επιπλέον κυβερνοεπίθεση, που δεν σχετίζεται άμεσα με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή ναυτιλιακό οργανισμό αλλά εμμέσως με το ευρύτερο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, ήταν στον πετρελαϊκό αγωγό Colonial Pipeline στις ΗΠΑ, στις 7 Μαΐου 2021. Το περιστατικό αυτό οδήγησε σε υψηλή ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου και ευνόησε βραχυπρόθεσμα τη ναυτιλία, λόγω της απότομης αύξησης των ναύλων στα product tankers.
Η τάση αυτή δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 22 Ιουλίου 2021, η εταιρεία Transnet της Νότιας Αφρικής δέχτηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε τα συστήματά της, οδηγώντας σε καθυστέρηση της διακίνησης φορτίων στα λιμάνια του Ντούρμπαν και του Κέιπ Τάουν.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο πως η ψηφιοποίηση των δεδομένων και των λειτουργιών έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα στους λιμένες, και είναι επόμενο πως θα συνεχίσει να συνεισφέρει καθώς θα εξελίσσεται. Όμως, προκειμένου η ναυτιλία να μπορέσει να απολαύσει τα οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει παράλληλα να επιδοθεί και στην εύρεση αποτελεσματικών τρόπων προστασίας από τους κινδύνους που αυτή ενέχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ