
Ένα ακόμα τρένο μαγνητικής αιώρησης παρουσιάστηκε στην Κίνα την Τρίτη 20 Ιουλίου. Το συγκεκριμένο τρένο κατασκευάστηκε στην πόλη Τσινγκτάο. Τα τρένα μαγνητικής αιώρησης, μέσω ηλεκτρομαγνητικών δυνάμεων, αιωρούνται μόλις λίγα χιλιοστά πάνω από τις ράγες, επιτρέποντας την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων. Η μέγιστη ταχύτητα που είναι ικανά να φτάσουν είναι περίπου ίση με 600 χλμ./ώρα.
Η εν λόγω τεχνολογία δεν είναι ακριβώς επαναστατική. Αντιθέτως, η Κίνα τη χρησιμοποιεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες σε αρκετά περιορισμένη κλίμακα. Ωστόσο, λόγω περιορισμένων υποδομών, τα συγκεκριμένα τρένα προς το παρόν δεν μπορούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις και άρα δεν είναι σε θέση να αναπτύξουν την εντυπωσιακή μέγιστη ταχύτητα των 600 χλμ./ώρα.
Στην περίπτωση που μελλοντικά υπάρξουν υπεραστικές ή διεπαρχιακές γραμμές, των οποίων οι υποδομές θα υποστηρίζουν αυτή την τεχνολογία, το ταξίδι μεταξύ Σαγκάης και Πεκίνου θα είναι γρηγορότερο με τρένο (2,5 ώρες) αντί με αεροπλάνο (3 ώρες).
Στο ίδιο πλαίσιο, η μελλοντική μεταφορά αγαθών με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας δεν είναι απίθανη, καθώς, εφόσον υπάρχει χερσαία σύνδεση μεταξύ σημαντικών εμπορευματικών κέντρων της Κίνας, η διάρκεια των μεταφορών θα μειωθεί δραστικά.
Φωτό: Aleksandar Plavevski/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ