Τα drones προορίζονται ολοένα και περισσότερο για εμπορικές χρήσεις, είτε πρόκειται για επιθεώρηση κατασκευαστικών έργων είτε για επίβλεψη αγωγών και δρόμων. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πτήσεις των drones μελλοντικά θα χρειαστεί να είναι εύκολες στη διεξαγωγή και άμεσα υλοποιήσιμες. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς οι πτήσεις των drones δεν είναι πάντα εφικτές, ειδικά σε περιοχές με μεγάλη κίνηση. Αυτό οφείλεται στις χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης των πτήσεων.
Το U-Space, το οποίο αποτελεί ένα στοιχείο του χωρικά οριοθετημένου εναέριου χώρου, προσδοκά να επιλύσει αυτές τις προκλήσεις. Ειδικότερα, το σύστημα του U-Space αποτελεί στην ουσία ένα δίκτυο υπηρεσιών και διαδικασιών, το οποίο συντονίζει τις μη επανδρωμένες πτήσεις σε περιοχές με αυξημένη κίνηση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι πτήσεις μπορούν να διεξαχθούν πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικά, καθώς δεν θα απαιτείται κάποια χρονοβόρα αδειοδοτική διαδικασία για τον συντονισμό των αυτόνομων και των επανδρωμένων εναέριων πτήσεων. Αυτό αποτελεί και την κεντρική ιδέα πίσω από το U-Space, την οποία έχει αναπτύξει η ΕΑSA (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εναέριας Ασφάλειας). Μάλιστα, τα κράτη-μέλη πρέπει να εφαρμόσουν το U-Space έως και τις αρχές του 2023.
Η Droniq GmbH, η οποία είναι η κορυφαία γερμανική εταιρεία για την ενσωμάτωση των drones στον εναέριο χώρο, αναμένεται να εφαρμόσει για πρώτη φορά την ιδέα στην πράξη από τη σύλληψη έως και την υλοποίησή της. Για τον σκοπό αυτό, θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον U-Space στο λιμάνι του Αμβούργου, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο από άποψη διακινηθέντων φορτίων στη Γερμανία, προκειμένου να καταδείξει πώς λειτουργεί. Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν επίσης ως εταίροι η Λιμενική Αρχή του Αμβούργου, η εταιρεία διαχείρισης Hamburg τερματικών ΗΗLA Sky GmbH, το Υπουργείο Οικονομίας και Καινοτομίας του Αμβούργου, η Aviation και η κοινοπραξία UDVeo, θα ενισχυθεί με 1 εκατ. ευρώ, ενώ μέρος της χρηματοδότησης θα προέλθει από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI). Με αυτόν τον τρόπο, το BMVI θέτει τα θεμέλια για την εφαρμογή των U-Spaces στη Γερμανία και προωθεί την περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής αγοράς drones.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Droniq, η εφαρμογή του U-Space θα επιτρέψει μελλοντικά την πλήρη αξιοποίηση των drones σε αστικές περιοχές μέσω της ανάπτυξης ενός κανονιστικού πλαισίου, κάτι που για τα δεδομένα των αυτόνομων εναέριων μεταφορών αποτελεί σημαντικό ορόσημο.
Φωτό: Mediaserver Hamburg/ Jan Brandes
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ