Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) θεωρεί, επισήμως πλέον, τους ναυτικούς μία από τις ομάδες εργαζομένων, της βιομηχανίας μεταφορών, που πρέπει να εμβολιαστεί άμεσα έναντι της Covid-19. Συγκεκριμένα, στις επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές για τον οδικό χάρτη εμβολιασμού του ΠΟΥ αναφέρεται ότι προτεραιότητα θα δοθεί σε ναυτικούς που απασχολούνται σε πλοία τα οποία μεταφέρουν μόνο φορτία, με έμφαση σε εκείνους που είναι αποκλεισμένοι στη θάλασσα λόγω των περιορισμών που επέφερε, στις αλλαγές πληρωμάτων, η πανδημία.
Υπενθυμίζεται πως, το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) επισήμανε πολλές φορές την αναγκαιότητα να δοθεί προτεραιότητα στους εμβολιασμούς ναυτικών. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάιο, ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim, κάλεσε τα 174 κράτη-μέλη του να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «key workers», προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβασή τους σε εμβόλια. Σημειώνεται πως, μέχρι τότε, λιγότερο από το ένα τρίτο των κρατών-μελών είχε προβεί στην αναγνώριση του σπουδαίου ρόλου των ναυτικών για την παγκόσμια κοινότητα.
Πάντως, η απόφαση του ΠΟΥ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και αναπτερώνονται οι ελπίδες ότι θα ξεδιαλύνει η αβεβαιότητα που επικρατεί εδώ και αρκετούς μήνες όσον αφορά την πρόσβαση των ναυτικών σε εμβόλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ