
Η εταιρεία Air Liquide, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη του κλάδου αξιοποίησης του υδρογόνου, και το πλοίο «Energy Observer», το πρώτο στον κόσμο πειραματικό πλοίο κατανάλωσης υδρογόνου, ενισχύουν τη συνεργασία τους, με την Air Liquide να αναλαμβάνει την πλήρη υποστήριξη του «Energy Observer» για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Όντας το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο πλοίο στον κόσμο και αποτελώντας παράλληλα πρεσβευτή των στόχων αειφόρου ανάπτυξης της Γαλλίας, το «Energy Observer» διερευνά νέες λύσεις και αναπτύσσει τεχνολογίες για την επιτάχυνση της οικολογικής μετάβασης.
Το υδρογόνο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ενεργειακής αλυσίδας του «Energy Observer», το οποίο αξιοποιεί τρία είδη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ διαθέτει και μια πλήρη μονάδα παραγωγής υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης θαλασσινού νερού. Το πράσινο υδρογόνο που παράγει το πλοίο μπορεί να αποθηκεύσει μεγάλα ποσά ενέργειας, ενώ δεν παράγει καθόλου εκπομπές CO2 ή βλαβερών σωματιδίων. Η χρήση του υδρογόνου, σε συνδυασμό με τη χρήση μπαταριών για μικρό χρονικό διάστημα, έχει επιτρέψει στο «Energy Observer» να ταξιδεύει πλήρως αυτόνομα για τέσσερα χρόνια, διανύοντας περισσότερα από 75.000 χλμ. σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, περνώντας από τη Μεσόγειο, την Αρκτική, τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Το «Energy Observer» βρίσκεται πλέον σε νέα φάση ανάπτυξης, παρέχοντας καινοτόμες, βιώσιμες και αξιόπιστες ενεργειακές λύσεις, όπως το GEH₂, μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατανάλωσης υδρογόνου, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην εκδήλωση «Paris de l’hydrogène», παράγοντας την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για τη φωταγώγηση του Πύργου του Άιφελ, με πράσινο υδρογόνο το οποίο παρείχε η Air Liquide. Η επέκταση της συνεργασίας μεταξύ Air Liquide και «Energy Observer» αποτελεί απόδειξη της κοινής φιλοδοξίας των δύο εταίρων και γίνεται στο πλαίσιο της δέσμευσης της Air Liquide για την επιτάχυνση της ανάπτυξης λύσεων που βασίζονται στο ανανεώσιμο υδρογόνο.
Φωτό: www.airliquide.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ