
H αμερικανική εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) και ο διαχειριστής τερματικών του λιμένα του Αμβούργου Hafen und Logistik AG (HHLA) ανακοίνωσαν ότι θα παρουσιάσουν στο προσεχές ΙTS World Congress μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για το πώς θα είναι η ενδοχώρια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες με τη χρήση της τεχνολογίας του Hyperloop. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά πίσω από την ιδέα αναπτύχθηκαν από τις δύο εταιρείες κατά τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Στόχος του εγχειρήματος είναι η αύξηση της χωρητικότητας και της αποτελεσματικότητας των τερματικών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, η μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου καθώς και ο περιορισμός της συμφόρησης στα λιμάνια παγκοσμίως.
Η HyperloopTT και η HHLA συνήψαν μια συνεργατική συμφωνία στα τέλη του 2018. Το πρώτο τους βήμα ήταν να αναπτύξουν μια μελέτη αναφορικά με την ιδέα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του HyperPort. Ειδικότερα, το HyperPort αναπτύχθηκε με βάση τα υφιστάμενα βιομηχανικά πρότυπα και αποτελεί μια plug-and-play (εγκατάστασης και άμεσης λειτουργίας) λύση για τους λιμένες. Η εν λόγω ιδέα καθιστά εφικτή τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε πολύ υψηλές ταχύτητες για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το σύστημα μάλιστα μπορεί αξιόπιστα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια να μεταφέρει έως και 2.800 TEUs σε ημερήσια βάση, χωρίς να επιβαρύνει την κίνηση ή το περιβάλλον. Οι ξεχωριστές κάψουλες του HyperPort διαθέτουν χώρο για τη μεταφορά δύο εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών ή ενός 40 ή 45 ποδών αντίστοιχα.
Το σχετικό βίντεο που ανάρτησε η HHLA:
https://www.youtube.com/watch?v=-5vi_DKmNXY
Σύμφωνα με τον κ. Gerlinde, υπεύθυνο του project από την πλευρά της HHLA, «o μόνος τρόπος για να προετοιμαστείς για το μέλλον είναι να καινοτομήσεις». Για τον λόγο αυτό θεωρεί ότι η τεχνολογία της Hyperloop είναι η κατάλληλη προκειμένου η μεταφορά αγαθών να προχωρήσει σε νέα επίπεδα. Ειδικότερα, εκτιμά ότι η ιδέα του HyperPort αποτελεί μια εναλλακτική λύση στα υφιστάμενα μεταφορικά συστήματα, προκειμένου να σχεδιαστούν οι εμπορευματικές μεταφορές του μέλλοντος σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά.
Φωτό: HHLA / Mormedi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ