Η εταιρεία Proman πρόσφατα έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο επιπλέον δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου και χωρητικότητας 49.900 dwt, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο, αυξάνοντας έτσι την επένδυσή της σε πλοία κατανάλωσης μεθανόλης, στα έξι νεότευκτα πλοία. Από αυτά, τα τρία θα είναι υπό την ιδιοκτησία της Proman, ενώ τα υπόλοιπα τρία ανήκουν στην κοινοπραξία JV, στην οποία συμμετέχει μαζί με την εταιρεία Stena Bulk.
Τα δύο νέα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI), ενώ είναι προγραμματισμένα για παράδοση στα τέλη του 2023. Θα είναι εξοπλισμένα με τους καινοτόμους κινητήρες MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III, ενώ θα διαθέτουν και τις τελευταίες τεχνολογίες για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων συνεχούς ελέγχου της καύσης και καλύτερου συντονισμού του κινητήρα, βελτιωμένη αεροδυναμική διαμόρφωση του κύτους καθώς και μια αξονική γεννήτρια, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη συμμόρφωση με τους αυστηρούς κανονισμούς περί εκπομπών.
Κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιεί ετησίως περίπου 12.500 τόνους μεθανόλης ως καυσίμου. Χρησιμοποιώντας την ευρέως διαθέσιμη «γκρι» μεθανόλη, η οποία παράγεται από φυσικό αέριο, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις βασικές λειτουργίες των πλοίων μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε σχέση με τη χρήση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ενώ παράλληλα εξαλείφονται οι εκπομπές θείου και βλαβερών σωματιδίων, μειώνονται κατά 60% οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και κατά 10-15% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Φωτό: Proman
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε εκατοντάδες πτήσεις στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, του Μονάχου, της Στουτγκάρδης προκαλεί η κακοκαιρία που πλήττει την κεντρική και τη δυτική…
Με σπασμένα φρένα συνεχίζεται η άνοδος της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών τεχνολογίας, με την Nvidia να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη κερδισμένη του 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο 3% την εβδομάδα με…
Με χαμόγελα έκλεισε το 2024 για τους εργαζομένους της Evergreen, η οποία μοίρασε μπόνους που αντιστοιχεί στις απολαβές 20 μηνών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της…
Στις εξαγωγές LNG φαίνεται πως θα εστιάσουν προσεχώς οι χώρες της Βόρειας Αμερικής, καθώς η εξαγωγική τους ικανότητα βρίσκεται σε ρότα υπεργιγάντωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ