Η κρατική εταιρεία ενέργειας του Κατάρ, Qatar Petroleum, προβαίνει στην έκδοση ομολόγων σε δολάρια για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια, καθώς επιδιώκει να αυξήσει την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, προσβλέποντας στην άντληση περίπου $10 δισ., σύμφωνα με το Bloomberg, γεγονός που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη προσφορά χρέους από τις αναδυόμενες αγορές μέχρι στιγμής φέτος.
Η τελευταία πώληση ομολόγων σε δολάρια της εταιρείας ήταν το 2006, όταν συγκέντρωσε $650 εκατ., σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Η ένεση ρευστότητας θα βοηθήσει το κράτος του Κόλπου να αντλήσει περισσότερες ποσότητες φυσικού αερίου από το γιγαντιαίο Βόρειο Πεδίο, που εκτείνεται στα νερά του Ιράν. Το Κατάρ, μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο, σχεδιάζει να δαπανήσει 29 δισ. δολάρια για να αυξήσει την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου σε 110 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2027, από 77 εκατ. τόνους σήμερα.
Η προσφορά ομολόγων έρχεται ακριβώς τη στιγμή που οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη ‒που φιλοξενεί μερικούς από τους μεγαλύτερους αγοραστές του Κατάρ‒ έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε σχεδόν 13 χρόνια εν μέσω παγκόσμιας κρίσης προσφοράς. Το Κατάρ ξεκινά μια επέκταση σε μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εγκαταστάσεις LNG στον κόσμο εν μέσω προσπαθειών στην Ευρώπη και στην Ασία για μείωση της εξάρτησης από τον άνθρακα.
Η QP έχει κεφαλαιουχικές ανάγκες περίπου $59 δισ. τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με ένα ενημερωτικό δελτίο του Bloomberg. Η ίδια η κυβέρνηση του Κατάρ δεν χρειάζεται να επιστρέψει στην αγορά χρέους σύντομα, δήλωσε ο Ali Al Kuwari, αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών. Ωστόσο, μπορεί να επιλέξει να επωφεληθεί από τα χαμηλά επιτόκια στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά φθηνότερη την έκδοση σε δολάρια και ευρώ. Η χώρα έχει πουλήσει κρατικά ομόλογα αξίας $34 δισ. από το 2018.
Φωτό: EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ