
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας για την απελευθέρωση του πλοίου Ever Given που κρατείται αφότου είχε αποκλείσει τον περασμένο Μάρτιο την διώρυγα του Σουέζ, νευραλγική δίοδο του διεθνούς εμπορίου.
Η συμφωνία επετεύχθη με τον ιδιοκτήτη του πλοίου, σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας. Τελετή θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη για τον εορτασμό της «υπογραφής της συμφωνίας» και «τον απόπλου» του πλοίου που κρατείται από τις αιγυπτιακές αρχές. Το Ever Given μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων προσάραξε στις 23 Μαρτίου αποκόπτοντας την κυκλοφορία στην Διώρυγα του Σουέζ από την οποία διέρχεται το 10% το παγκόσμιου εμπορίου.
Η διώρυγα παράμεινε αποκλεισμένη επί έξι ημέρες και, σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως.
Στις αρχές του Ιουνίου της Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε την επίτευξη «αρχικής» συμφωνίας για την καταβολή αποζημίωσης ανάμεσα στον πλοιοκτήτη και την Αίγυπτο έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις στις οποίες συμμετείχαν και οι ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου.
Η βασική διαφορά ανάμεσα στην Αίγυπτο και την πλοιοκτήτρια ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen αφορούσε το ύψος της αποζημίωσης.
Αρχικά, το Κάιρο διεκδίκησε 916 εκατομμύρια δολάρια, πριν μειώσει το ποσόν στα 600, στην συνέχεια στα 550 εκατομμύρια.
Συνολικά, 422 πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα 26 εκατομμυρίων τόνων είχαν αποκλεισθεί τον Μάρτιο στην Διώρυγα του Σουέζ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, ως απότοκο της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ, η αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές αποτέλεσε «τροχοπέδη»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ