Οι εταιρείες Alfa Laval και Wallenius πρόκειται να ιδρύσουν την κοινοπραξία AlfaWall Oceanbird, η οποία θα παρέχει καινοτόμες λύσεις πρόωσης, που θα αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και θα προορίζονται τόσο για εμπορικά πλοία όσο και για άλλους τύπους πλοίων. Η σχετική συμφωνία υπεγράφη στις 28 Ιουνίου και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του πρώτου συστήματος της Oceanbird σε πλοίο μέσα στα επόμενα πέντε έτη.
Η AlfaWall Oceanbird θα αναπτύξει τεχνολογίες πρόωσης που θα τροφοδοτούνται από την αιολική ενέργεια και θα μπορούν να εγκατασταθούν σε κάθε τύπο πλοίου. Η πρώτη εγκατάσταση πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε ένα διατλαντικό πλοίο μεταφοράς οχημάτων χωρητικότητας 7.000 αυτοκινήτων και με μια μέση ταχύτητα 10 κόμβων αναμένεται να επιφέρει λιγότερες εκπομπές έως και κατά 90% σε σχέση με τα περισσότερα ενεργειακά αποδοτικά πλοία τού σήμερα, υποστηρίζοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου. Αν και η εν λόγω τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά για εμπορικά πλοία, επιδιώκεται η επέκτασή της σε κρουαζιερόπλοια αλλά και σε άλλους τύπους πλοίων, ανάλογα με τη ζήτηση.
Ο Tom Erixon, πρόεδρος και CEO της Alfa Laval, ανέφερε σχετικά: «Η εκπλήρωση της φιλοδοξίας για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα απαιτεί αρκετές νέες λύσεις. Μέσω της νέας κοινοπραξίας, θα συνδυάσουμε την τεχνογνωσία των Alfa Laval και Wallenius, προκειμένου να αναπτύξουμε έναν εντελώς νέο και καινοτόμο τύπο πλοίου, που θα συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου».
Φωτό: www.alfalaval.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ