
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των δοκιμών, των επιθεωρήσεων και των πιστοποιήσεων (TIC), πραγματοποίησε με επιτυχία μια δοκιμή διαφόρων τεχνολογιών και τεχνικών επιθεώρησης εξ αποστάσεως, οι οποίες περιλάμβαναν ένα drone, ένα υποβρύχιο ROV μικρής κλίμακας και μαγνητικά ρομπότ.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε ένα Supramax φορτηγό πλοίο της εταιρείας Oceanbulk, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2008 και είναι ταξινομημένο στον BV, ενώ τον απαραίτητο εξοπλισμό για την επιθεώρηση του πλοίου παρείχε η εταιρεία Glafcos Marine, μια ελληνική εταιρεία παροχής τεχνικών υπηρεσιών, η οποία ασχολείται εδώ και αρκετά χρόνια με την ανάπτυξη και τη διαμόρφωση των εν λόγω τεχνολογιών για χρήση σε πλοία.
Η διεξαγωγή των δοκιμών έγινε με βάση τις ίδιες συνθήκες και απαιτήσεις που αφορούν μια ενδιάμεση επιθεώρηση (Intermediate Survey) ενός πλοίου παρόμοιας ηλικίας με το πλοίο της Oceanbulk, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα μπορούν να συλλεχθούν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες.
Το πλοίο επιθεωρήθηκε κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επίσκεψής του στο ναυπηγείο του Νεωρίου στη Σύρο, όπου πραγματοποιήθηκαν επιθεωρήσεις σε γεμάτες δεξαμενές θαλάσσιου έρματος χρησιμοποιώντας ένα υποβρύχιο ROV μικρής κλίμακας, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη για άδειασμα των δεξαμενών και κερδίζοντας ως εκ τούτου τόσο σε χρόνο όσο και σε ενεργειακό κόστος. Παράλληλα, τα αμπάρια και η δομή του πλοίου επιθεωρήθηκαν με τη χρήση drone και μαγνητικών ρομπότ, χωρίς να χρειάζεται να στηθούν σκαλωσιές ή να χρησιμοποιηθούν ανυψωτικά μηχανήματα. Τα μαγνητικά ρομπότ παρείχαν τις απαραίτητες φωτογραφίες από κοντινή απόσταση, ενώ ήταν εξοπλισμένα και με αισθητήρες υπερύθρων για την πραγματοποίηση παχυμετρήσεων.
Σαν επόμενα βήματα, ο BV πρόκειται να εστιάσει στη θέσπιση ειδικών κανονισμών που θα αφορούν την εξ αποστάσεως επιθεώρηση πλοίων καθώς και στο κομμάτι της εκπαίδευσης και της πιστοποίησης των χειριστών των ρομπότ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ