Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä και ο νηογνώμονας RINA παρουσίασαν πρόσφατα μια νέα διάταξη συστήματος πρόωσης πλοίων, η οποία προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου και συμμόρφωση με τους κανονισμούς περί εκπομπών, απαιτεί λιγότερα μηχανήματα και κεφαλαιουχικές δαπάνες και χαρακτηρίζεται από μειωμένη λειτουργική πολυπλοκότητα.
Η νέα διάταξη διαφέρει από τον παραδοσιακό τρόπο σχεδιασμού των πλοίων και αποτελεί μια βιώσιμη εναλλακτική επιλογή με υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα. Μέχρι σήμερα, ο συμβατικός σχεδιασμός των πλοίων περιλάμβανε τη χρήση δίχρονων κινητήρων για την πρόωση του πλοίου και τετράχρονων κινητήρων για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος. Η καινοτόμος διάταξη των Wärtsilä / RINA, ωστόσο, απαιτεί μόλις δύο τετράχρονους κινητήρες διπλού καυσίμου (DF), με την επιλογή χρήσης μπαταριών ή μιας μικρής ηλεκτρογεννήτριας διπλού καυσίμου για την παροχή ηλεκτρικής ισχύος όταν το πλοίο είναι σταματημένο.
Ο εν λόγω σχεδιασμός μπορεί να πετύχει μείωση έως και κατά 50% σε σχέση με την τιμή αναφοράς του Energy Efficiency Design Index (EEDI), ενώ εξασφαλίζει και άμεση συμμόρφωση με τους στόχους του ΙΜΟ για το 2030. Η διάταξη περιλαμβάνει κινητήρες 31DF, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αποτελούν μια εξαιρετικά αξιόπιστη και αποδοτική λύση, που συνεισφέρει σημαντικά στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ