Η διαρκώς μειούμενη ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος στους νέους και η ραγδαία ανάπτυξη του στόλου θα οδηγήσουν στην υψηλότερη έλλειψη αξιωματικών της δεκαετίας το 2026, εκτιμά στο τελευταίο της «Manning Annual Review and Forecast report» η Drewry.
H Drewry σημειώνει στην έκθεσή της ότι η υφιστάμενη έλλειψη αξιωματικών ανέρχεται στο 3%, ποσοστό που κρίνεται διαχειρίσιμο και δεν επηρεάζει το κόστος στελέχωσης των πλοίων. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι ένας σημαντικός αριθμός πλοίων, ιδίως της κρουαζιέρας, παρέμειναν παροπλισμένα λόγω της πανδημίας.
Προς το 2026, ωστόσο, το χάσμα προσφοράς/ζήτησης αξιωματικών αναμένεται να επεκταθεί και να αγγίξει το 5% επί του συνόλου των αξιωματικών, ποσοστό που, εάν επιβεβαιωθεί, θα είναι το υψηλότερο από το 2013. Ο κύριος λόγος για τη μείωση της προσφοράς αξιωματικών είναι η ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος, η οποία υποχωρεί μεταξύ των νέων. Την πενταετία έως το 2016, η προσφορά ναυτικών διαθέσιμων για τα εμπορικά πλοία του παγκόσμιου στόλου αυξανόταν ετησίως με έναν μέσο ρυθμό 2,7%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry. Ωστόσο, την τελευταία πενταετία ο ρυθμός αυτός έχει μειωθεί στο 0,5%.
Ερευνητές της Drewry σημειώνουν ότι ο αρνητικός αντίκτυπος της πανδημίας στη ζωή στη θάλασσα ίσως επιταχύνει τα σχέδια συνταξιοδότησης των ναυτικών, ενώ άλλοι προτιμούν όλο και περισσότερο να εργαστούν στη στεριά. Παράλληλα σημειώνουν ότι, για αρκετά χρόνια, η εύρεση και η διατήρηση ικανών αξιωματικών κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη και δυστυχώς η κατάσταση αυτή μάλλον θα επιδεινωθεί τα προσεχή έτη.
Κατά την Drewry, εξαιρώντας τον αντίκτυπο της Covid, το μισθολογικό κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα αυξηθεί φέτος μόλις κατά 0,4%, όπως ακριβώς πέρυσι.
Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην λίστα των 10 κορυφαίων αεροδρομίων, με τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη για το 2024, βρίσκεται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Στα 5.355 μεγαβάτ (MW) έφθασε στο τέλος του 2024 η αιολική ισχύς που είναι συνδεδεμένη στο δίκτυο, σύμφωνα με την ετήσια Στατιστική της Αιολικής…
Παρότι η ναυλαγορά των LNG carriers βρέθηκε υπό σημαντική πίεση το 2024, το επενδυτικό ενδιαφέρον παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, με πληθώρα παραγγελιών και αγοραπωλησιών…
«Πλαφόν» στην ανάπτυξη και περαιτέρω αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρα προβλέπει για το 2025 η Τράπεζα της Ελλάδος . Η ΤτΕ εκτιμά ότι…
H επιστροφή των containerships στη Διώρυγα του Σουέζ, μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς και τον προσωρινό τερματισμό των επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά…
Σημαντική εξέλιξη για την ενεργειακή ασφάλεια της Ιαπωνίας αποτελεί η ανάπτυξη LNG project στην Αλάσκα, δεδομένου ότι το Τόκιο έχει επανειλημμένα επιδιώξει τη μακροπρόθεσμη…
Η αγορά διαλύσεων κυμάνθηκε σε νωχελικά επίπεδα το περασμένο έτος, οπότε και 368 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, έναντι 449 το 2023 και 414 το…
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ