Η διαρκώς μειούμενη ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος στους νέους και η ραγδαία ανάπτυξη του στόλου θα οδηγήσουν στην υψηλότερη έλλειψη αξιωματικών της δεκαετίας το 2026, εκτιμά στο τελευταίο της «Manning Annual Review and Forecast report» η Drewry.
H Drewry σημειώνει στην έκθεσή της ότι η υφιστάμενη έλλειψη αξιωματικών ανέρχεται στο 3%, ποσοστό που κρίνεται διαχειρίσιμο και δεν επηρεάζει το κόστος στελέχωσης των πλοίων. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι ένας σημαντικός αριθμός πλοίων, ιδίως της κρουαζιέρας, παρέμειναν παροπλισμένα λόγω της πανδημίας.
Προς το 2026, ωστόσο, το χάσμα προσφοράς/ζήτησης αξιωματικών αναμένεται να επεκταθεί και να αγγίξει το 5% επί του συνόλου των αξιωματικών, ποσοστό που, εάν επιβεβαιωθεί, θα είναι το υψηλότερο από το 2013. Ο κύριος λόγος για τη μείωση της προσφοράς αξιωματικών είναι η ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος, η οποία υποχωρεί μεταξύ των νέων. Την πενταετία έως το 2016, η προσφορά ναυτικών διαθέσιμων για τα εμπορικά πλοία του παγκόσμιου στόλου αυξανόταν ετησίως με έναν μέσο ρυθμό 2,7%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry. Ωστόσο, την τελευταία πενταετία ο ρυθμός αυτός έχει μειωθεί στο 0,5%.
Ερευνητές της Drewry σημειώνουν ότι ο αρνητικός αντίκτυπος της πανδημίας στη ζωή στη θάλασσα ίσως επιταχύνει τα σχέδια συνταξιοδότησης των ναυτικών, ενώ άλλοι προτιμούν όλο και περισσότερο να εργαστούν στη στεριά. Παράλληλα σημειώνουν ότι, για αρκετά χρόνια, η εύρεση και η διατήρηση ικανών αξιωματικών κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη και δυστυχώς η κατάσταση αυτή μάλλον θα επιδεινωθεί τα προσεχή έτη.
Κατά την Drewry, εξαιρώντας τον αντίκτυπο της Covid, το μισθολογικό κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα αυξηθεί φέτος μόλις κατά 0,4%, όπως ακριβώς πέρυσι.
Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από το Λονδίνο, στο πλαίσιο της τελετής κοπής Βασιλόπιτας για το 2025, ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός έδωσε το…
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της…
Ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου αναγκάζεται να αλλάξει σημαία, καθώς σφίγγει ο κλοιός των αμερικανικών και βρετανικών κυρώσεων στη Μόσχα. Δημοσίευμα του…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το ίδιο αξιόπιστα όπως τα συμβατικά που έχουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε…
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων στις αρχές του 2025, με τις συνθήκες της ζήτησης να οδηγούν τις όποιες εξελίξεις. Αναλυτικότερα, για…
Στους υδρογονάνθρακες του Καζακστάν φαίνεται να εστιάζει προσεχώς η Chevron, καθώς η εκκίνηση νέας επέκτασης σε πεδίο πετρελαίου της χώρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο…
Συνέχεια στο μπαράζ λιμενικών επενδύσεων από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών έδωσε πρόσφατα η Hyundai Merchant Marine (HMM), με τον κολοσσό της Νότιας Κορέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ