
H 31η Μαΐου παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη του «US driving season», περίοδο κατά την οποία η ζήτηση για βενζίνη αυξάνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η τάση αυτή διαρκεί περίπου τρεις μήνες, έως τις 6 Σεπτεμβρίου.
Οι εκτιμήσεις της ΕΙΑ για τη ζήτηση πετρελαίου στις ΗΠΑ την εβδομάδα έως την 21η Μαΐου αποτελούν μια καλή ένδειξη για το πού θα κινηθεί η ζήτηση πετρελαιοειδών τους επόμενους μήνες. Οι προμήθειες βενζίνης στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από τα 8,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 7 Μαΐου στα 9,224 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 14 Μαΐου, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τις 13 Μαρτίου 2020.
Σε νέα της ανάλυση η BIMCO σημειώνει ότι τα ημερήσια κρούσματα κορονοϊού υποχώρησαν από τις 300.000 τον Ιανουάριο σε 20.000 στις 25 Μαΐου, εξέλιξη η οποία, σε συνδυασμό με την επέκταση των εμβολιαστικών προγραμμάτων, θα δώσει ώθηση στη ζήτηση βενζίνης στα επίπεδα που είχαμε συνηθίσει προ πανδημίας.
«H BIMCO αναμένει ισχυρή άνοδο της ζήτησης για βενζίνη, η οποία θα ξεπεράσει τα επίπεδα προμηθειών του 2019», σημειώνει ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Ο ίδιος τονίζει ότι ένας επίσης σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της ζήτησης αποτελεί το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημα των Αμερικανών καταναλωτών έχει αυξηθεί σημαντικά ως απόρροια των μέτρων οικονομικής στήριξης της κυβέρνησης.
Τι μέλλει γενέσθαι για τη ζήτηση jet fuel
Από τις αρχές του έτους έως τις 25 Μαΐου, ο αριθμός των Αμερικανών επιβατών σε αεροπλάνα αθροιστικά έχει ξεπεράσει τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, ενώ είναι μειωμένος κατά 47% συγκριτικά με το 2019. Μπορεί οι διεθνείς πτήσεις να έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά, ωστόσο ο δρόμος προς την κανονικότητα είναι μακρύς. Συνεπώς, τα επίπεδα προμηθειών jet fuel παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, κάτι το οποίο θα «παγώσει» την ανάκαμψη της ζήτησης για πετρελαιοειδή στο σύνολό τους.
Ενδεικτικά, οι προμήθειες jet fuel την εβδομάδα έως τις 14 Μαΐου ήταν 1,19 εκατ. βαρέλια/ημέρα, αρκετά χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα, και συγκεκριμένα τα 1,77 εκατ. βαρέλια/ημέρα στις 10 Μαΐου 2019.
«Η επιστροφή της ζήτησης αμερικανικών πετρελαϊκών προϊόντων στα προ πανδημίας επίπεδα απαιτεί τη συνέχιση των διεθνών πτήσεων. Μέχρι να συμβεί αυτό, η μεταβλητότητα των ναύλων κυρίως θα προέρχεται από οποιεσδήποτε στρεβλώσεις στην αγορά», τονίζει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ