![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2025/01/202501301504423473-900x540.jpg)
Η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics με έδρα το Ντουμπάι, Dubai Ports World (DPW), αναπτύσσει περαιτέρω το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της μέσα από επενδύσεις σε νέα θαλάσσια και ενδοχώρια τερματικά.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή του λιμένα βαθέων υδάτων της Μπανάνα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), μετά τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ κυβέρνησης και DPW για την τροποποίηση του αρχικού συμβολαίου που είχε υπογραφεί το 2018 και παραχωρούσε στην DPW την ανάπτυξη και τη λειτουργία του λιμένα για τριάντα χρόνια. Μάλιστα, το λιμάνι της Μπανάνα θα είναι το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων κατά μήκος της ακτογραμμής της ΛΔΚ στον Ατλαντικό Ωκεανό. Η κατασκευή του, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ, μετά το πέρας αυτής, το νέο λιμάνι αναμένεται να συμβάλει στη σημαντική μείωση του κόστους αλλά και στην εξοικονόμηση χρόνου για το εμπόριο της χώρας, καθώς θα μπορεί να προσελκύσει περισσότερα απευθείας δρομολόγια μεγαλύτερων πλοίων από Ευρώπη και Ασία, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, η DPW ανακοίνωσε την προσθήκη τριών κομβικών ενδοχώριων λιμένων στην περιοχή της Αλσατίας μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Swissterminal. Η διαχείριση των τριών γαλλικών ενδοχώριων λιμένων παραχωρείται μέσω σύμβασης υποπαραχώρησης στην Alsaceterminal, θυγατρική της Swissterminal, η οποία θα αναλάβει τα λιμάνια Ottmarsheim, Huningue-Village-Neuf και Ile Napoléon, εντός του 2021. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η DPW θα επεκτείνει το ήδη εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει στην Ευρώπη, προσφέροντας στους πελάτες της περισσότερες μεταφορικές λύσεις και έναν αυξημένο αριθμό μεταφορικών συνδέσεων, ειδικά στη διασυνοριακή γραμμή μεταξύ Γαλλίας, Ελβετίας και Γερμανίας στην οποία δραστηριοποιούνται πολλές βιομηχανίες.
Μάλιστα, η στρατηγική θέση των ενδοχώριων λιμένων αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον. Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις που πρόκειται να δημιουργηθούν θα συνδέσουν τους ενδοχώριους λιμένες με τα δύο κύρια γαλλικά λιμάνια της Χάβρης και της Μασσαλίας-Fos, ενώ οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές προς τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Περιοχής του Ρότερνταμ (Ολλανδία) και της Αμβέρσας (Βέλγιο) εκτιμάται ότι επίσης θα ενισχυθούν.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, καθώς οι προηγούμενες απώλειες που προκλήθηκαν από τις τελευταίες απειλές του Τραμπ για…
Συνεχίζονται οι σεισμικές δονήσεις στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Χθες το βράδυ στις 22:16 σημειώθηκε η ισχυρότερη δόνηση της ως τώρα σεισμικής…
Στη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου στοχεύουν από κοινού Αυστραλία και Νότια Κορέα. Το εν λόγω εγχείρημα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως και το…
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε σήμερα από τη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Παρίσι ότι η ΕΕ θέλει…
Η McKinsey & Company, σε πρόσφατη μελέτη της που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της ελληνόκτητης ποντοπόρου…
Οι αμερικανικοί τελωνειακοί δασμοί 25% στο χάλυβα και το αλουμίνιο θα εφαρμοσθούν από τις 12 Μαρτίου, σύμφωνα με το διάταγμα που υπογράφηκε χθες, Δευτέρα,…
Από τον Μάρτιο βλέπει σταδιακή επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα του Σουέζ στην κανονικότητα ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας, Osama Rabie. Ειδικότερα, βάσει…
Το μεγαλεπήβολο project διύλισης Dangote Oil της Νιγηρίας φέρνει αλλαγές στον εμπορικό χάρτη πετρελαίου, ενώ μάλιστα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ