
Tα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια ίσως αναγκαστούν να εξέλθουν της αγοράς λόγω των αυξημένων περιβαλλοντικών νομοθεσιών της ναυτιλίας και των τεχνολογικών απαιτήσεων προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων.
Το ανωτέρω αναφέρει η Euronav στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του έτους. Χαρακτηριστικά η εταιρεία τονίζει στην ανακοίνωσή της ότι το orderbook των VLCCs απαρτίζεται κατά το 1/4 από πλοία διπλού καυσίμου. Παράλληλα σημειώνεται ότι, καθώς οι χρηματοδότες της ναυτιλίας έχουν στραμμένη την προσοχή τους σε projects μείωσης των εκπομπών και δεδομένου ότι το 1/4 του υφιστάμενου στόλου τόσο των VLCCs όσο και των Suezmaxes είναι άνω των 15 ετών και καταναλώνουν 22% περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι τα νεότερα πλοία, το παλαιότερο τονάζ θα δεχτεί πιέσεις.
Ακόμη, στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται για το «παράνομο εμπόριο» υγρών φορτίων μεταξύ Ιράν και Βενεζουέλας, δεδομένων των αμερικανικών κυρώσεων. Αντί να κατευθύνονται στις μονάδες ανακύκλωσης, τα πλοία αυτά πωλούνται σε ιδιώτες διαχειριστές και, σύμφωνα με στοιχεία της Gibson από το 2019, 83 παλαιότερα VLCCs έχουν αλλάξει χέρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος Πεκίνου-Ουάσιγκτον κλιμακώνεται, με νέους ανταποδοτικούς δασμούς να τίθενται σε ισχύ εκατέρωθεν, οι κινεζικές εισαγωγές φαίνεται πως επιβραδύνονται. Ειδικότερα, η Κίνα…
Ανησυχητικά για τη ναυτική ασφάλεια είναι τα δεδομένα που δημοσίευσε πρόσφατα το ICC International Maritime Bureau (IMB), τα οποία καταδεικνύουν έξαρση των ληστρικών επιθέσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ