Η ιαπωνική NYK ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε ένα νέο έργο, με σκοπό τον καθορισμό προτύπων για την ασφαλή χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων. Η NYK, σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως, συμμετέχει σε μια πρωτοβουλία για τη διενέργεια αξιολογήσεων ασφάλειας και τη θέσπιση προτύπων για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων, ώστε να συμβάλει στην υλοποίηση του στόχου του IMO για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τη ναυτιλία τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050.
Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) δεν εκπέμπεται κατά την καύση της αμμωνίας, η αμμωνία θεωρείται καύσιμο πλοίων επόμενης γενιάς, που θα μπορούσε να μετριάσει τον αντίκτυπο της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας της αμμωνίας, οι αξιολογήσεις ασφάλειας είναι κρίσιμες για τη διαμόρφωση προτύπων για τη χρήση της ως καυσίμου πλοίων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, μια σειρά εταιρειών προχώρησαν στο έργο αυτό. Μέσω της υλοποίησης αξιολογήσεων ασφάλειας που αφορούν τα άτομα, αλλά και τα πλοία και το περιβάλλον, προβλέπεται ο σχεδιασμός ενός πρωτότυπου πλοίου που χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο πλοίων. Το έργο χρηματοδοτείται από τη Lloyd’s Register (UK), το Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping (Δανία), την A.P. Moller-Maersk (Δανία), τη MAN Energy Solutions (Γερμανία), ενώ συμμετέχουν οι Total (Γαλλία), Mitsubishi Heavy Industries (Ιαπωνία) και NYK.
Φωτό: Joachim Druwe/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα φορτηγό αεροπλάνο της DHL συνετρίβη σήμερα γύρω στις 05:30 (ώρα Ελλάδας) κοντά στο αεροδρόμιο του Βίλνιους, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του…
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ