Η ιαπωνική NYK ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε ένα νέο έργο, με σκοπό τον καθορισμό προτύπων για την ασφαλή χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων. Η NYK, σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως, συμμετέχει σε μια πρωτοβουλία για τη διενέργεια αξιολογήσεων ασφάλειας και τη θέσπιση προτύπων για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων, ώστε να συμβάλει στην υλοποίηση του στόχου του IMO για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τη ναυτιλία τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050.
Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) δεν εκπέμπεται κατά την καύση της αμμωνίας, η αμμωνία θεωρείται καύσιμο πλοίων επόμενης γενιάς, που θα μπορούσε να μετριάσει τον αντίκτυπο της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας της αμμωνίας, οι αξιολογήσεις ασφάλειας είναι κρίσιμες για τη διαμόρφωση προτύπων για τη χρήση της ως καυσίμου πλοίων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, μια σειρά εταιρειών προχώρησαν στο έργο αυτό. Μέσω της υλοποίησης αξιολογήσεων ασφάλειας που αφορούν τα άτομα, αλλά και τα πλοία και το περιβάλλον, προβλέπεται ο σχεδιασμός ενός πρωτότυπου πλοίου που χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο πλοίων. Το έργο χρηματοδοτείται από τη Lloyd’s Register (UK), το Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping (Δανία), την A.P. Moller-Maersk (Δανία), τη MAN Energy Solutions (Γερμανία), ενώ συμμετέχουν οι Total (Γαλλία), Mitsubishi Heavy Industries (Ιαπωνία) και NYK.
Φωτό: Joachim Druwe/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ