
Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τον ναυτιλιακό κλάδο έχει αυξηθεί ραγδαία την τελευταία δεκαετία λόγω της αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών προέρχεται από τη διεθνή ναυτιλία, η μείωσή τους δεν περιλαμβάνεται στους στόχους που θέτει ξεχωριστά το κάθε κράτος.
Παρ’ όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο πρόσφατα ανακοίνωσε πως πρόκειται να συμπεριλάβει τη διεθνή ναυτιλία στους νέους του στόχους μείωσης των εκπομπών, καθώς, στην περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από τα κράτη, η ναυτιλία θα μπορούσε να ευθύνεται για το 20% των παγκόσμιων εκπομπών έως το 2050, σε σύγκριση με το 3% που ισχύει σήμερα.
Στην τελευταία του έκθεση με τίτλο «Accelerating Decarbonisation in Shipping: A No Regrets Approach Using Wind Power», το Ίδρυμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Ηνωμένου Βασιλείου καλεί την κυβέρνηση να υποστηρίξει την ανάπτυξη ενός δοκιμαστικού πλοίου στο οποίο θα εγκατασταθούν ιστία, προκειμένου να βοηθήσει του πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές να κατανοήσουν το πώς η αιολική ενέργεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο πρόωσης εμπορικών πλοίων.
Το Ίδρυμα υποστήριξε πρόσφατα μια μελέτη σκοπιμότητας που διεξήχθη από τη Smart Green Shipping, η οποία έδειξε πως η εγκατάσταση ιστίων σε ένα πλοίο θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών έως και κατά 30% σε κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Επιπλέον, το Ίδρυμα θεωρεί πως η μείωση των ταχυτήτων πλεύσης αλλά και η συνδυαστική χρήση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας θα μπορούσαν να αποτελέσουν πιθανές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του κλάδου.
Φωτό: www.imeche.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ