
Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τον ναυτιλιακό κλάδο έχει αυξηθεί ραγδαία την τελευταία δεκαετία λόγω της αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών προέρχεται από τη διεθνή ναυτιλία, η μείωσή τους δεν περιλαμβάνεται στους στόχους που θέτει ξεχωριστά το κάθε κράτος.
Παρ’ όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο πρόσφατα ανακοίνωσε πως πρόκειται να συμπεριλάβει τη διεθνή ναυτιλία στους νέους του στόχους μείωσης των εκπομπών, καθώς, στην περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από τα κράτη, η ναυτιλία θα μπορούσε να ευθύνεται για το 20% των παγκόσμιων εκπομπών έως το 2050, σε σύγκριση με το 3% που ισχύει σήμερα.
Στην τελευταία του έκθεση με τίτλο «Accelerating Decarbonisation in Shipping: A No Regrets Approach Using Wind Power», το Ίδρυμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Ηνωμένου Βασιλείου καλεί την κυβέρνηση να υποστηρίξει την ανάπτυξη ενός δοκιμαστικού πλοίου στο οποίο θα εγκατασταθούν ιστία, προκειμένου να βοηθήσει του πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές να κατανοήσουν το πώς η αιολική ενέργεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο πρόωσης εμπορικών πλοίων.
Το Ίδρυμα υποστήριξε πρόσφατα μια μελέτη σκοπιμότητας που διεξήχθη από τη Smart Green Shipping, η οποία έδειξε πως η εγκατάσταση ιστίων σε ένα πλοίο θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών έως και κατά 30% σε κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Επιπλέον, το Ίδρυμα θεωρεί πως η μείωση των ταχυτήτων πλεύσης αλλά και η συνδυαστική χρήση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας θα μπορούσαν να αποτελέσουν πιθανές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του κλάδου.
Φωτό: www.imeche.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ