
H εταιρεία τακτικών γραμμών Mediterranean Shipping Company (MSC) ανακοίνωσε την εφαρμογή μιας νέας ψηφιακής λύσης για την επεξεργασία της φορτωτικής (Bill of Lading – ΒL) ηλεκτρονικά. Η νέα αυτή υπηρεσία θα προσφέρεται μέσω μιας ανεξάρτητης πλατφόρμας, η οποία βασίζεται στην τεχνολογία blockchain και ονομάζεται Wave BL. Η εν λόγω φιλική προς τον χρήστη λύση θα διασφαλίσει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη μεταφορά ενός φορτίου θα μπορούν να εκδώσουν, να μεταφέρουν, να εγκρίνουν και να διαχειριστούν τη φορτωτική ηλεκτρονικά μέσω ενός ασφαλούς και αποκεντρωμένου δικτύου.
Η MSC επέλεξε την WAVE BL επειδή η λύση που προσέφερε αποτελεί τη μοναδική που αντικατοπτρίζει την παραδοσιακή έντυπη διαδικασία που χρησιμοποιείται στον κλάδο της ναυτιλίας και των εμπορευματικών μεταφορών.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με την ηλεκτρονική φορτωτική (eBL) της MSC, τα έντυπα έγγραφα, τα έξοδα αποστολής, οι καθυστερήσεις και οι επιπλοκές αποτελούν παρελθόν, καθώς με ένα απλό «κλικ» τα αρχεία μπορούν πλέον να μεταφερθούν μεταξύ των συνεργατών, χωρίς καμία διαταραχή στις καθημερινές δραστηριότητες μιας επιχείρησης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, τα κύρια οφέλη της ηλεκτρονικής φορτωτικής είναι η ασφάλεια, καθώς μειώνεται ο κίνδυνος απώλειας, κλοπής και πλαστογράφησης του αρχείου, η ταχύτητα με την οποία μεταφέρεται, η συμβολή του στη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου, μιας και αποτελεί μια άυλη διαδικασία, η ευκολία και η προσβασιμότητα που προσφέρει, καθώς και η οικονομική του αποδοτικότητα, εφόσον μειώνει τα τραπεζικά και εξαλείφει τα ταχυδρομικά τέλη.
Ειδικά σε περιόδους με πολλαπλές προκλήσεις, όπως η παγκόσμια πανδημία της Covid-19, η εν λόγω ηλεκτρονική και άυλη υπηρεσία επιτρέπει να ξεπεραστούν οι συνοριακοί περιορισμοί, οι προκλήσεις και οι διαταραχές στις ταχυδρομικές αποστολές, καθώς και άλλες μορφές αβεβαιότητας που προκαλούνται λόγω της πανδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ