
H ABB εξασφάλισε ένα συμβόλαιο-ορόσημο με την ισπανική ναυπηγική εταιρεία Astilleros Gondán για την παροχή λύσεων ηλεκτρικής πρόωσης σε δέκα ποτάμια πορθμεία.
Τα μήκους 40 μ. επιβατηγά πλοία θα διαθέτουν χωρητικότητα έως και 540 ατόμων και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη από το 2022 έως και το 2024, θα επιχειρούν στον ποταμό Τάγο στη Λισαβόνα. Τα πλοία θα διαχειρίζεται η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Transtejo, S.A. ενώ η απόκτησή τους γίνεται στο πλαίσιο αντικατάστασης των πλοίων του στόλου της εταιρείας.
Εκτός από το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, η ABB θα παράσχει μια πλήρως ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρικής πρόωσης και ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτοματισμών. Σύμφωνα με την ABB, η αντικατάσταση των δέκα συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου της Transtejo με πλήρως ηλεκτρικά πλοία αναμένεται να αποφέρει μείωση στις ετήσιες εκπομπές CO2 κατά περίπου 6.500 τόνους, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις ετήσιες εκπομπές CO2 1.400 αυτοκινήτων.
Η ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ενδοποτάμιων μεταφορών, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες της Πορτογαλίας για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2050. Σύμφωνα με το 2050 Carbon Neutrality Roadmap της χώρας, ο τομέας των μεταφορών στοχεύει σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 98% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005, ενισχύοντας τον ρόλο του συστήματος δημοσίων μεταφορών και αντικαθιστώντας τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς με έναν ηλεκτρικό στόλο.
Φωτό: Astilleros Gondán
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περισσότεροι από 45.000 λιμενεργάτες των ΗΠΑ που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση Λιμενεργατών (International Longshoremen’s Association) επικύρωσαν την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου μια νέα εξαετή…
Τελευταία Ενημέρωση: Πέμπτη 27/02 – 17.43 Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ θα αποφασίσει για τις δασμολογικές πολιτικές για όλες τις χώρες, μετά την ολοκλήρωση…
Δεμένα θα παραμείνουν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου τα πλοία σε όλη τη χώρα λόγω 24ωρης απεργίας που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με…
Στο φουλ συνεχίζουν να δουλεύουν οι μηχανές των containerships, καθώς ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα…
Καθώς οι αυστραλιανές αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας για μια διαφαινόμενη έλλειψη προμηθειών φυσικού αερίου από το 2027, ένα νέο υπεράκτιο έργο…
Η δραστηριότητα τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες πλοίων παραμένει περιορισμένη έναντι των επιπέδων του 2024. Επιπλέον, τα πλοία που πωλούνται φέτος στη…
Ως πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον κλάδο κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού χαρακτηρίζει η SEA Europe την Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία, την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή…
Τρία χρόνια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο όγκος των χύδην ξηρών φορτίων από τις δύο χώρες συνδυαστικά έχει υποχωρήσει κατά 6% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ