Οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί πιθανότατα θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας που προκλήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ εξαιτίας της προσάραξης του «Ever Given», ενώ οι αποζημιώσεις αναμένεται να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Ο Alan Mackinnon, επικεφαλής απαιτήσεων για το UK Club, όπου ήταν ασφαλισμένο το «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι αναμένονται αιτήσεις αποζημιώσεων εναντίον τις πλοιοκτήτριας εταιρείας από τις Αρχές του καναλιού για πιθανή φθορά στην πλωτή οδό και διαφυγόντων κερδών, ενώ αναμένει επίσης ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τους ιδιοκτήτες ορισμένων από τα πλοία τα οποία βρέθηκαν παγιδευμένα.
«Περιμένω ότι θα λάβουμε μια αξίωση από τις αιγυπτιακές αρχές πολύ σύντομα, ενώ και οι απαιτήσεις από τους άλλους πλοιοκτήτες θα μας ταλαιπωρήσουν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Mackinnon.
Ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι απώλειες και οι ζημιές από το μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου το $1 δισ., αν και το πραγματικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.
Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα $10 εκατ. σε απώλειες, ανέφερε το Reuters. Μετά από αυτό, ένα pool P&I Clubs θα καλύψουν έως και $100 εκατ., ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα οι αντασφαλιστές θα παρέμβουν για να καλύψουν έως και $2,1 δισ. σε απαιτήσεις και οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί θα συνεισφέρουν κατά επιπλέον $1 δισ., σύμφωνα με το Reuters.
Οι αναλυτές της DBRS Morningstar ανέφεραν ότι οι συνολικές αποζημιώσεις «θα παραμείνουν διαχειρίσιμες, δεδομένου του σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος που το κανάλι παρέμεινε κλειστό».
Η Yumi Shinohara, αναπληρώτρια διευθύντρια του τμήματος διαχείρισης στόλου της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει ακόμη καμία όχληση (δικαστική ή εξωδικαστική) από ενάγοντα προς αποζημίωση.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των…
Καμία σημαντική μεταβολή δεν φέρεται να καταγράφεται στη ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία «απολαμβάνει» ένα διάλειμμα μετά την επίμονη εικόνα αγοράς δύο ταχυτήτων,…
Στο πλαίσιο εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, η Maersk Line Limited, θυγατρική του liner κολοσσού, συμφώνησε με το Υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ να αλλάξει την πολιτική…
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για περισσότερα από 200…
Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα στο ναυπηγείο Geoje Island στη Νότια Κορέα για τα δύο νεότευκτα της Maran Gas «Maran Gas…
Οριακή άνοδο της τάξης του 0,5% κατέγραψε τον Ιούνιο η παραγωγή χάλυβα των 71 χωρών που αναφέρουν τα δεδομένα τους στη Διεθνή Ένωση Χάλυβα.…
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ