
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα καινοτομίας Flagships πρόκειται να αναπτύξει το πρώτο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο σε κυψέλες καυσίμου και θα πλέει στον ποταμό Σηκουάνα στο Παρίσι.
Το πλοίο θα ανήκει στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Compagnie Fluvial de Transport (CFT), θυγατρική του Ομίλου Sogestran, η οποία στρέφεται στη χρήση εμπορικών πλοίων για τη μεταφορά παλετών και containers στην περιοχή του Παρισιού.
Τόσο η ΕΕ όσο και η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρούν πως το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες μετριασμού της κλιματικής αλλαγής. Το πρόγραμμα Flagships έλαβε το 2018 χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020, προκειμένου μέσω του Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU) να αναπτύξει δύο πλοία κατανάλωσης υδρογόνου στη Γαλλία και στη Νορβηγία.
Το εν λόγω πλοίο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο 2021, θα χρησιμοποιεί συμπιεσμένο υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης και θα έχει μηδενικές εκπομπές, θέτοντας παράλληλα τις βάσεις για την υιοθέτηση ενός ευρύτερου συστήματος μεταφορών μηδενικών εκπομπών στην περιοχή του Παρισιού.
Φωτό: flagships.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ