Τα οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο δ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους δημοσιοποίησε ο διαχειριστής τερματικών Cosco Shipping Ports. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το α΄ μισό του 2020, η εταιρεία ανέκαμψε σημαντικά κατά το β΄ εξάμηνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Cosco, τα έσοδα κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $227,9 εκατ., ενώ και τα καθαρά κέρδη για την αντίστοιχη περίοδο ξεπέρασαν τα $98 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 11%.
Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, τα έσοδα κατά το 2020 ξεπέρασαν το $1 δισ., σημειώνοντας μια ελαφριά πτώση κατά 2,6%. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $347,5 εκατ. Η ικανοποιητική πορεία τόσο κατά το δ΄ τρίμηνο όσο και σε επίπεδο έτους προήλθε από την αύξηση των εσόδων κατά το β΄ εξάμηνο, αλλά και από τη σημαντική μείωση του κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όσον αφορά τα διαχειρισθέντα φορτία, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το δ΄ τρίμηνο σημείωσε αύξηση κατά 3,5%, φτάνοντας τα 32.732.299 TEUs, σε σύγκριση με τα 31.615.221 εκατ. TEUs που είχαν διακινηθεί κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019. Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, η συνολική διαχείριση φορτίων από τα τερματικά του ομίλου παρέμεινε σταθερή στα 123.824.575 εκατ. TEUs (2019: 123.784.335 εκατ. TEUs).
Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση στα τερματικά της εταιρείας στην περιοχή της Κίνας μειώθηκε κατά 0,4%, στα 95.380.835 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής διακίνησης του ομίλου. Αντίστοιχα, η συνολική διακίνηση στα τερματικά που διαθέτει η εταιρεία εκτός Κίνας (overseas regions) αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 28.443.740 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το υπολειπόμενο 23% επί της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Cosco.
Συνολικά, παρά τις σημαντικές προκλήσεις αλλά και την αβεβαιότητα που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, που επηρέασε τις παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες, η Cosco Shipping Ports κατάφερε να καταγράψει μια ικανοποιητική πορεία τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο διακινηθέντων φορτίων. Τέλος, όσον αφορά το 2021, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την αναβάθμιση του παγκόσμιου δικτύου των τερματικών της, μέσα από την υλοποίηση μιας επεκτατικής στρατηγικής, η οποία θα εστιάζει στην ανάπτυξη έργων και στη διενέργεια επενδύσεων εκτός Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ