![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Τα οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο δ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους δημοσιοποίησε ο διαχειριστής τερματικών Cosco Shipping Ports. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το α΄ μισό του 2020, η εταιρεία ανέκαμψε σημαντικά κατά το β΄ εξάμηνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Cosco, τα έσοδα κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $227,9 εκατ., ενώ και τα καθαρά κέρδη για την αντίστοιχη περίοδο ξεπέρασαν τα $98 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 11%.
Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, τα έσοδα κατά το 2020 ξεπέρασαν το $1 δισ., σημειώνοντας μια ελαφριά πτώση κατά 2,6%. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $347,5 εκατ. Η ικανοποιητική πορεία τόσο κατά το δ΄ τρίμηνο όσο και σε επίπεδο έτους προήλθε από την αύξηση των εσόδων κατά το β΄ εξάμηνο, αλλά και από τη σημαντική μείωση του κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όσον αφορά τα διαχειρισθέντα φορτία, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το δ΄ τρίμηνο σημείωσε αύξηση κατά 3,5%, φτάνοντας τα 32.732.299 TEUs, σε σύγκριση με τα 31.615.221 εκατ. TEUs που είχαν διακινηθεί κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019. Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, η συνολική διαχείριση φορτίων από τα τερματικά του ομίλου παρέμεινε σταθερή στα 123.824.575 εκατ. TEUs (2019: 123.784.335 εκατ. TEUs).
Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση στα τερματικά της εταιρείας στην περιοχή της Κίνας μειώθηκε κατά 0,4%, στα 95.380.835 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής διακίνησης του ομίλου. Αντίστοιχα, η συνολική διακίνηση στα τερματικά που διαθέτει η εταιρεία εκτός Κίνας (overseas regions) αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 28.443.740 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το υπολειπόμενο 23% επί της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Cosco.
Συνολικά, παρά τις σημαντικές προκλήσεις αλλά και την αβεβαιότητα που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, που επηρέασε τις παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες, η Cosco Shipping Ports κατάφερε να καταγράψει μια ικανοποιητική πορεία τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο διακινηθέντων φορτίων. Τέλος, όσον αφορά το 2021, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την αναβάθμιση του παγκόσμιου δικτύου των τερματικών της, μέσα από την υλοποίηση μιας επεκτατικής στρατηγικής, η οποία θα εστιάζει στην ανάπτυξη έργων και στη διενέργεια επενδύσεων εκτός Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ηγέτης ανταρτών Χούθι της Υεμένης απείλησε σήμερα με επανέναρξη των επιθέσεων εναντίον του Ισραήλ και κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αν οι Παλαιστίνιοι…
Λαμπρά εγκαίνια για την έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που διοργανώνεται από την Isalos.net σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και υπό την…
Τα τελευταία έτη καταγράφεται ένα περιβάλλον υψηλών αξιών πλοίων, τόσο όσον αφορά την τοποθέτηση παραγγελίας για ένα νεότευκτο όσο και για την απόκτηση ενός…
Οι παραγγελίες στη liner ναυτιλία βαίνουν ασταμάτητες και το 2025, παρότι οι παραδόσεις πλοίων τρέχουν δυναμικά και το orderbook παραμένει «φορτωμένο». Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Καθώς οι ναύλοι στις επιβατικές αερομεταφορές «καλπάζουν» σε διεθνές επίπεδο, κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους και ενισχύουν τις προοπτικές τους για τα…
Αμετάβλητες παραμένουν οι εκτιμήσεις του OPEC σχετικά με την επόμενη ημέρα στην αγορά πετρελαίου, καθώς ο Οργανισμός υπογράμμισε εκ νέου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου…
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και η ελληνική οικονομία στο σύνολο της αναφέρθηκε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας…
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ