Η πετρελαιοβιομηχανία αποτέλεσε ίσως έναν από τους περισσότερο πληγέντες κλάδους πέρυσι, μια χρονιά η οποία σημαδεύτηκε από την πανδημική κρίση. Το 2020, η Κίνα διαδέχτηκε τις ΗΠΑ ως η κορυφαία χώρα διύλισης πετρελαίου, δεδομένου ότι η ασιατική χώρα κατάφερε να ανακάμψει ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη οικονομία πέρυσι.
Σύμφωνα με έκθεση της US Energy Information Administration (EIA), τα κινεζικά διυλιστήρια πέρυσι επεξεργάστηκαν περισσότερο πετρέλαιο από τα αντίστοιχα αμερικανικά. Καθώς οι ΗΠΑ επλήγησαν σοβαρά από την πτώση της ζήτησης το 2020, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν σοβαρά όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τον μαύρο χρυσό, η Κίνα επωφελήθηκε από αυτή την εξέλιξη. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ΗΠΑ, στην Κίνα, όταν οι τιμές πετρελαίου μειώνονται, η κυβέρνηση παρέχει οικονομικά κίνητρα στα διυλιστήρια για την αύξηση της παραγωγής.
Τα αμερικανικά διυλιστήρια έχασαν σημαντικό έδαφος την περασμένη χρονιά, ως απόρροια της πανδημίας. Στα τέλη του περασμένου έτους, η παραγωγή από το διυλιστήριο Convent της Royal Dutch Shell Plc στη Λουιζιάνα μειώθηκε στο μισό. Το 1967, όταν ξεκίνησε η παραγωγή της, η εν λόγω μονάδα είχε παραγωγική δυναμικότητα 35 φορές μεγαλύτερη από τη συνολική της Κίνας.
Η διυλιστική ικανότητα στις ΗΠΑ έχει πληγεί σοβαρά και φέτος από τη σφοδρή κακοκαιρία που χτύπησε το Τέξας τον περασμένο Φεβρουάριο. Οι παγετώνες στους αγωγούς πετρελαίου ανάγκασαν τους Αμερικανούς παραγωγούς να μειώσουν τις δραστηριότητές τους κατά 50%.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Κίνα που απειλεί την πετρελαιοβιομηχανία των ΗΠΑ. Πρόσφατα, η Ινδία ανακοίνωσε την επένδυση $4,5 δισ. για την επέκταση του διυλιστηρίου Panipat και την αύξηση της παραγωγής κατά 2/3 έως τον Σεπτέμβριο του 2024.
Με δεδομένη την υψηλή εγχώρια ζήτηση της Ινδίας, η χώρα ενισχύει τις πρωτοβουλίες της για την αύξηση της δυναμικότητας των διυλιστηρίων της κατά 60% τα επόμενα έτη.
Φωτό: Tudor Dimitriu/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος containerships αριθμεί 6.150 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 30.412.225 TEUs, με τη θεαματική ανάπτυξη του στόλου το 2024 να αναμένεται να επιμείνει τα…
Σε σταθερά επίπεδα παρέμειναν οι ναύλοι των LPG carriers την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου, αναδεικνύοντας ότι η περίοδος σταθερότητας που έχει…
Μια νέα παραγγελία λαμβάνει χώρα στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries, με τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, η…
Έπειτα από 15 μήνες πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι τέθηκε τελικά σήμερα στις 11:15 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) σε…
Τελετή ονοματοδοσίας για ένα ακόμα νεότευκτο car carrier της Höegh Autoliners έλαβε χώρα πρόσφατα στον τερματικό Taicang Haitong Auto Terminal στην Κίνα. Το «Höegh…
Το 2024 αποτέλεσε ένα δύσκολο έτος για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το…
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ