
Η πετρελαιοβιομηχανία αποτέλεσε ίσως έναν από τους περισσότερο πληγέντες κλάδους πέρυσι, μια χρονιά η οποία σημαδεύτηκε από την πανδημική κρίση. Το 2020, η Κίνα διαδέχτηκε τις ΗΠΑ ως η κορυφαία χώρα διύλισης πετρελαίου, δεδομένου ότι η ασιατική χώρα κατάφερε να ανακάμψει ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη οικονομία πέρυσι.
Σύμφωνα με έκθεση της US Energy Information Administration (EIA), τα κινεζικά διυλιστήρια πέρυσι επεξεργάστηκαν περισσότερο πετρέλαιο από τα αντίστοιχα αμερικανικά. Καθώς οι ΗΠΑ επλήγησαν σοβαρά από την πτώση της ζήτησης το 2020, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν σοβαρά όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τον μαύρο χρυσό, η Κίνα επωφελήθηκε από αυτή την εξέλιξη. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ΗΠΑ, στην Κίνα, όταν οι τιμές πετρελαίου μειώνονται, η κυβέρνηση παρέχει οικονομικά κίνητρα στα διυλιστήρια για την αύξηση της παραγωγής.
Τα αμερικανικά διυλιστήρια έχασαν σημαντικό έδαφος την περασμένη χρονιά, ως απόρροια της πανδημίας. Στα τέλη του περασμένου έτους, η παραγωγή από το διυλιστήριο Convent της Royal Dutch Shell Plc στη Λουιζιάνα μειώθηκε στο μισό. Το 1967, όταν ξεκίνησε η παραγωγή της, η εν λόγω μονάδα είχε παραγωγική δυναμικότητα 35 φορές μεγαλύτερη από τη συνολική της Κίνας.
Η διυλιστική ικανότητα στις ΗΠΑ έχει πληγεί σοβαρά και φέτος από τη σφοδρή κακοκαιρία που χτύπησε το Τέξας τον περασμένο Φεβρουάριο. Οι παγετώνες στους αγωγούς πετρελαίου ανάγκασαν τους Αμερικανούς παραγωγούς να μειώσουν τις δραστηριότητές τους κατά 50%.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Κίνα που απειλεί την πετρελαιοβιομηχανία των ΗΠΑ. Πρόσφατα, η Ινδία ανακοίνωσε την επένδυση $4,5 δισ. για την επέκταση του διυλιστηρίου Panipat και την αύξηση της παραγωγής κατά 2/3 έως τον Σεπτέμβριο του 2024.
Με δεδομένη την υψηλή εγχώρια ζήτηση της Ινδίας, η χώρα ενισχύει τις πρωτοβουλίες της για την αύξηση της δυναμικότητας των διυλιστηρίων της κατά 60% τα επόμενα έτη.
Φωτό: Tudor Dimitriu/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ψηλά στην ατζέντα της Σεούλ φαίνεται να βρίσκεται η τόνωση της εγχώριας βιομηχανίας ημιαγωγών, καθώς η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας προανήγγειλε μέτρα στήριξης και…
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για…
Τον στόλο της συνεχίζει να επεκτείνει η Odfjell, η οποία πρόσφατα παρέλαβε δύο εξειδικευμένα chemical tankers. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση, η εταιρεία παρέλαβε…
Η ανάγκη για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage – OCCS) εντείνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ