
H ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά ξηρού φορτίου οδηγεί σε «ασυνήθεις» μεταφορές εμπορευμάτων, σημειώνει δημοσίευμα του Bloomberg.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ξύλα από την Ουρουγουάη και σιτηρά από τη Βραζιλία φορτώνονται σε Capesizes τα οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά iron ore και άνθρακα, αναφέρει το S&P Global Platts. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. John Wobensmith, CEO της Genco Shipping & Trading Ltd., τονίζει στο Bloomberg ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δείγμα της σφιχτής αγοράς στα dry, κάτι που, όπως εκτιμά, θα συνεχιστεί.
Υπό κανονικές συνθήκες, σιτηρά και προϊόντα ξυλείας μεταφέρονται με Panamaxes. Το γεγονός, ωστόσο, ότι οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλότεροι από αυτούς των Capesizes έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία να αναλαμβάνουν συχνά τη μεταφορά προϊόντων που υπό άλλες συνθήκες θα μεταφέρονταν με μικρότερα bulkers.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Wobensmith.
Παράλληλα, οι παραγγελίες αντιστοιχούν στο 6,8% του συνολικού τονάζ, σε χαμηλά 15ετίας, σύμφωνα με την IHS Markit, καθώς οι πλοιοκτήτες μπροστά στην αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και των τεχνολογικών απαιτήσεων που επιφέρουν επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές επέκτασης του στόλου τους. Τέλος, τα πακέτα οικονομικής στήριξης από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ενισχύουν τη ζήτηση, η οποία, σε συνδυασμό με την περιορισμένη αύξηση του στόλου, δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά των dry.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ