
Η καναδική εταιρεία Canadian Pacific Railway Ltd. (CP) συμφώνησε να εξαγοράσει την αμερικανική Kansas City Southern έναντι 25 δισ. δολαρίων ΗΠΑ, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 20.000 μιλίων που θα συνδέει τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Με την εξαγορά, η CP θα έχει πλέον πρόσβαση στο εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο των μεσοδυτικών αμερικανικών πολιτειών, το οποίο συνδέει τα τεράστια αγροκτήματα στο Κάνσας και στο Μισούρι με λιμάνια κατά μήκος του Κόλπου του Μεξικού, ενώ θα έχει πρόσβαση και στο Μεξικό, το οποίο αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ των εσόδων της Kansas City Southern πέρυσι.
Η νέα εταιρεία, που θα ονομάζεται Canadian Pacific Kansas City ή CPKC, θα έχει έσοδα περίπου 8,7 δισ. δολάρια ΗΠΑ και σχεδόν 20.000 υπαλλήλους.
Η συμφωνία έρχεται καθώς το εμπόριο μεταξύ των τριών εθνών αναμένεται να αυξηθεί υπό τη διοίκηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν. Λίγες ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Τζο Μπάιντεν συνομίλησε με τους ηγέτες του Καναδά και του Μεξικού, στις πρώτες του κλήσεις με ξένους ομολόγους του, όπου συζητήθηκαν θέματα από το εμπόριο έως την αλλαγή του κλίματος.
Το Μεξικό είναι ένας κρίσιμος προμηθευτής αυτοκινήτων, ηλεκτρονικών ειδών και τροφίμων και ένας σημαντικός πελάτης σιτηρών, καυσίμων και καταναλωτικών αγαθών – με το διμερές εμπόριο να αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την επικύρωση του εμπορικού συμφώνου ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά τον ερχόμενο Ιούλιο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Kansas City συνδέει επίσης τις μεγαλύτερες βιομηχανικές πόλεις και τα λιμάνια του Μεξικού με τις ΗΠΑ, γεγονός που πιθανώς να αποτελέσει σημαντικό όφελος εάν η πανδημία του κορονοϊού και οι δεσμοί μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας ωθήσουν τις αμερικανικές εταιρείες να μετακινήσουν την παραγωγή από την Ασία στη Βόρεια Αμερική.
Φωτό: Andrew Coop/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά των containerships, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο εμπορικός πόλεμος που έχει πυροδοτήσει η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ