
Τους πρώτους δύο μήνες του 2021, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί κατά 9,1%, στους 53 εκατ. τόνους, οδηγούμενες κυρίως από την Κίνα. Μέχρι στιγμής, 35,2 εκατ. τόνοι iron ore έχουν εξαχθεί προς την Κίνα, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως σημειώνει η BIMCO, oι συνολικές εξαγωγές iron ore δεν έχουν ακόμη ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 μετά την κατά 21,8% πτώση των εν λόγω ροών το 2020, παρά το καλό ξεκίνημα το 2021. Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών iron ore τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ήταν μειωμένος κατά 9,1 εκατ. τόνους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
Το 2020, έτος σημαντικών στρεβλώσεων για το θαλάσσιο εμπόριο, το μερίδιο των βραζιλιάνικων εξαγωγών στην Κίνα αυξήθηκε στο 72,6%, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2019.
«Η αγορά του iron ore ξεκίνησε δυναμικά το 2021, καθώς εξαγωγείς έσπευσαν να πουλήσουν τα φορτία τους, δεδομένης της τρέχουσας τιμής, η οποία είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Από την άλλη, αύξηση παρουσιάζουν και οι αντίστοιχες εξαγωγές από την Αυστραλία, καθώς τους πρώτους δύο μήνες του έτους είναι αυξημένες κατά 3,4%, αγγίζοντας τους 111,6 εκατ. τόνους. Συνεπάγεται λοιπόν ότι η επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων Κίνας-Αυστραλίας περιορίζεται μόνο στο εμπόριο άνθρακα και δεν έχει επηρεαστεί το εμπόριο iron ore. H ΒΙΜCO αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες εξαγωγές από Αυστραλία και Βραζιλία προς την Κίνα παρέχουν σημαντική στήριξη στα bulkers, και δη στα Capesizes. Στην πραγματικότητα, οι βραζιλιάνικες αποστολές (2.711 δισ.) παρήγαγαν περισσότερα τονομίλια απ’ ό,τι οι αντίστοιχες της Αυστραλίας (2.627 δισ.)
Ο κ. Sand τονίζει ότι ο μεγάλος αυτός αριθμός τονομιλίων καταδεικνύει τη σημασία των κινεζικών εισαγωγών iron ore για τα Capesizes και γενικότερα για τα dry. H ανάκαμψη της βιομηχανικής παραγωγής και ιδιαίτερα της ζήτησης για χάλυβα ήταν από τους κύριους παράγοντες ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου κατά το β΄ μισό του 2020, προσθέτει ο κ. Sand.
Παρά την αυξημένη ζήτηση της Κίνας για iron ore, η BIMCO καταλήγει μακροπρόθεσμα ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί να βασιστεί σε μια συνέχιση του ρυθμού ανάπτυξης των κινεζικών εισαγωγών, καθώς ο ασιατικός γίγαντας έχει δεσμευτεί για ανθρακική ουδετερότητα έως το 2060. Βέβαια, ενδιαφέρον θα παρουσιάσει η σταδιακή μετατόπιση του κινεζικού ενδιαφέροντος σε μονάδες εξόρυξης της Αφρικής και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στο trade pattern των bulkers.
Φωτό: Rebecca Le May/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ